Knižní tipy-King

1.8.12

Léto je čas čtení. Kdo nesouhlasí, tak je na tom špatně, protože čtení je super věc. Dokáže ve vás probudit emoce, koníček, inspiraci, vzpomínky a tak dále. Kdo nečte knihy, je pro mě svým způsobem analfabet.
Není pro mě lehké vám dát nějaké tipy, protože jsem od minulého roku, kdy jsem si zařídila kartičku do knihovny, prečetla určitě víc jak 40 knížek. Když kouknu na historii výpůjček, tak se tam kupí 77 knížek.
Bude to fuška, protože každý čte něco jiného a já čtu většinou neromantické knížky z drsnějšího prostředí.
Ale ne, že bych nepřečetla spoustu super knížek, které jsou pro holky kolem 15-17 let:). Nebudu ze sebe zase dělat něco, co nejsem.
Rozhodla jsem se napsat jenom o knížkách od Kinga. Příště si smlsne někdo jiný, protože to bude o holčičích čtení.
Takže. Zde máte nějaké tipy:)


Stephen King se vyznačuje poutavým psaním, které vás jen tak nepustí. Hororové knížky jsou pro něj typické a on je píše s takovou láskou, jako kdyby to byly jeho děti.
Carrie
Horor
Odkaz na MLP:http://search.mlp.cz/?lang=cs&action=sTitul&key=2661108
Příběh je o dívce Carrie, která trpí malým sebevědomím. K této situaci jí nepomáhá ani nábožensky založená matka, která jí týrá celý život stejně jako její spolužáci. Poté, co Carrie spolužáci děsivě poníží na plese, se dozví, že má Carrie zvláštní schopnosti. Carrie začne zabíjet ve velkém.
To
Horor
Knížka proplouvá minulostí a přítomností. Pokud si dobře pamatuju, tak v příběhu vystupuje 7 dětí a později  jenom 6 dospělých. Ale možná se pletu, to není tak důležité.
V knížce zabíjí postava, která svůj zjev často mění, ale hlavní je KLAUN. Pro mě, coulrofobičku, je to docela dost nářez, vzhledem k tomu, že jsem viděla útržky filmového klauna, který je fakt sakra děsivej. Myslím, že tahle knížka je jeden z nejlepších hororových příběhů vůbec, protože na více jak 1000 stránkách, strach (a taky krev) stříká na všechny strany. Jak vidíte já ani nedokážu popsat děj knížky, protože to si musíte prostě přečíst.
Pokud vás to hodně zajímá, tak tady je vše hezky shrnuto http://www.ctenar.net/zobraz_clanek.php?id_clanek=3eb186cccfee0
Dlouhý pochod
drama/horor
V téhle knížce jde o to, že je vybráno 100 chlapců. Tito chlapci se vydávají na pochod napříč USA. Je jen jedno pravidlo: nejít pomaleji než 4 míle za hodinu. Za tři napomenutí je chlapec nemilosrdně zastřelen. 
Já vám nekecám, ale jak jsem to četla, tak mě bolely nohy za ně. Opět to King dokázal napsat neuvěřitelně poutavě. V knížce nechybí stres, boje, nenávist, přátelství, dohady, erotika→každý si najde to své. V knížce je dost dramatické to, že dlouhý pochod končí 99% smrtí, protože jenom jeden přežije, a to ten, co dojde nejdál.




You Might Also Like

12 komentářů

  1. Kez bych cetla vic, ja ctu tak max. clanky na blogu :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele musím se stydět, ale v poslední době taky. Nakupila se mi spousta knížek z knihovny, ale ty mě vůbec nebavěj→vybrala jsem si asi blbiny:D
      Tak zkus stáhnout nějakou knížku do počítače:). Třeba aspoň to nějak pomůže:)

      Vymazat
  2. Super tipy:-) Já jsem si hororovou knížku nikdy nepořídila, koukám na horory v telce nebo občas zajdu do kina:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud chceš víc vzrušení, tak ti fakt doporučuji knížky:)

      Vymazat
  3. s nadpisom absolutne suhlasim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že? Já si myslím, že by to tak mělo být:)

      Vymazat
  4. lidi co čtou Kinga jsou super! :D
    přijde mi, že Kinga málokdo chápe....né jako knížky spíš jeho, jako člověka, jeho vyjadřování a jeho myšlenky....
    já teď čtu Nezbytné věci a je to naprosto úžasná věc!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Někdo to prostě odloží dřív, než se dostane do poloviny. Ale pravda, že jsem například Puls nedočetla. Nějak se mi to moc nezamlouvalo. Bylo to trochu nudný a já měla půjčených dalších x knížek, takže jsem to ani nestihla...Ale když nad tím přemýšlím byl to zajímavý nápad na knížku:D!
      nezbytné věci neznám:/kouknu po nich:)

      Vymazat
  5. Týjo, Dlouhý pochod, to neznám. To je asi novinka.

    Když jsem byla na střední, tak jsem přečetla snad všechny knížky od Kinga. Dokonce i Svědectví, což je nejdelší knížka, jakou jsem kdy četla.

    Moje nejoblíbenější je To. Miluju Beverly a spol., když byli dětmi. Když si čtu jejich společné chvíle, skoro jako bych tam byla s nima.

    Hned za ní novela Tělo, podle které byl natočený výborný film Stůj při mě. To je úplně nejlepší adaptace ze všech filmů podle Kinga.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Pochod je veliká pecka:). To je moje srdcovka a na Stůj při mě se kouknu. Děkuju:)

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥.

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images