Jak začít s domácím cvičením? Co je potřeba vědět? Jak vlastně změnit životní styl? 1. díl (stravování)

13.2.13

Ahoj holky, děvčata:).
Vzhledem k tomu, že to není zas tak dlouho, co jsem začla (aktivně) cvičit, tak si pamatuji pocity z prvních týdnů:). Dneska bych vám chtěla pomoci dostat se přes všechny nutnosti, co ke cvičení patří, bez bolesti. Předem upozorňuji, že nejsem ani nutriční poradce a ani licencovaný fitness odborník, takže ne vše, co zde napíšu musí být správné a dostačující. A za vaše zranění nepřebírám zodpovědnost:D. Já bych vám chtěla poradit, jak začít od prvních krůčků. Sama nemám rozhodně všechno za sebou, takže se klidně můžete zapojit do cesty za hezčí postavou a spokojeným životem se mnou. Protože zdravý životní styl není ani nuda a ani těžká práce (jen trošičku:)).

Úplný začátek

  •  Uvědomit si, jestli chcete zhubnout tuk nebo jenom zvýraznit/posilnit svalstvo. Věřte mi, že to nejsou stejné věci, ale úplně rozdílné. Pokud už máte štíhlou postavu a akorát se vám nelíbí, že máte i přesto rozteklé ruce, nohy či bříško, tak se zaměřte na pilates (posilování)a to občas proložte cardiem/HIIT, aby jste si vybudovaly fyzičku. S radostí vám oznamuji, že  výsledky uvidíte celkem brzo. Pokud, ale nejste s postavou spokojené, protože se do ničeho nevejdete a v obchodě strávíte půl dne než vám něco padne, tak se musíte zaměřit na kombinaci posilování a cardia/HIIT. 
Toto byla/je štíhlá postava.
Toto už nebyla štíhlá postava.




















Strava
  • Přiznat si, co jíte. Říká se, že svaly se vypracují cvičením a prokouknou kuchyní. A toto je pravda! Určitě si říkáte, že to víte a že vlastně tak špatně nejíte a bla bla bla. Určitě přemýšlíte, co zdravého je vlastně dobré. Prosím zbavte se tohohle negativního myšlení! Včera, když sem kamarádovi odepisovala na otázku "co děláš" a já že "dávám si zdravé recepty dohromady", tak mi napsal "ale vždyť přijdeš o maso!". No já nevím, jestli si myslíte, že zdraví jsou jen vegetariáni, ale takhle myšlenka je naprosto nepochopitelná a 100% nepodložená. Kdo vám do hlavy nacpal, že jíst zdravě znamená, že jíte jen zeleninu a ovoce? Tak to přece není! Tohle je lifestyle na celý život ne na měsíc! Když vidím holky ve třídě, jak každou přestávku jedí nejlevnější/nejtučnější chipsy a cpou do sebe čokotyčinky, tak se mi popravdě zvedá žaludek. Chápete, že to je fakt nechutný:D? Víte o kolik vás to obírá peněz? Co si radši ty peníze šetřit na sexy šaty, do kterých se za 4 měsíce(+-) vejdete?
Brambory sou zdravé, pokud se nejedná o hranolky z mekáče....

  • Stravování je zábava! Člověk si nemůže zkazit chuť jíst. Zdravá kuchyň je většinou velmi jednoduchá a tak lahodná. Například: Snídaně-místo koblihy si dejte ovesné vločky s ovocem, a proč? Protože vločky vás zasytí na tři hodiny a ve škole/práci nebudete nervózní, že vám kručí v břiše a máte hlad. Svačina-místo sušenky z automatu si dejte 2 celozrnné rohlíky se šunkou a máslem/lučinou, a proč? Protože se vám nezvedne hladina cukru a nebudete mít vlčí hlad. Oběd-místo hranolek s masem v tuně oleje si dejte napařenou/uvařenou zeleninu s plátkem kuřecího/či jiného libového masa  na lžičce oleje doplněné měkkým tvarohem, a proč? Protože zelenina je výborná a velmi zasytí, maso vám dodá bílkoviny a tvaroh vše krásně zjemní. Svačina-místo popcornu či párku v rohlíku si dejte nakrájený banán/jablko s tvarohem či(+) jogurtem a nebo orestované kuřecí kostičky s zeleninovým salátek, a proč? Protože po cvičení/navečer budete cítit zasycení a večeře už může být menší:). Večeře-místo špaget se slaninou si dejte grilované fazolky/mrkev/rajčata s nějakým dobrým masíčkem. Doporučují jíst 5x3=5 jídel po třech hodinách. Což znamená 15 hodin z 24 hodin, 8 hodin spíte=jedna hodina zbývá. První svačinku rozdělte na dvě půlky. První půlku zkonzumujte dvě hodiny po snídani a druhou za 1,5-2 hoďky. A nebo si to rozdělte podle svých možností a chutí:).

Večeře(oběd?) může být tak skvělá!
Domácí houstičky s máslem a šunkou+zeleninový salát
 s olivovým olejem a tofu.
  • Nahrazujte! Tatarku můžete nahradit tvarohem, který osolíte a ochutíte. Pokud vám samotný tvaroh nejede, tak s ním tatarku namíchejte 1:1. Věřte mi, že i malé obměny dokážou velké vygradovat ve velké změny. Párek v rohlíku? Co takhle kuřecí maso v opečené celozrnné housce? Zaručuji, že je to fakt pochoutka. Určitě se nebojte ani vajíček:). Například vajíčko na tvrdo v salátu je vážně chutné a dokáže zastoupit i celý oběd. Ale to doporučuji radši dvě:). Pokud kupujete šunku v obalu, jukněte se na procentuální zastoupení samotné šunky. Jsou to maličkosti, ale dělají divy. Myslím, že pokud vážně chcete změnit svůj život, přijdete na mnohem víc věcí. Já vás jen postrkuji, ale nemůžu za vás dělat rozhodnutí:). 

  • Nenakupujte zbytečnosti, co vás lákají! Ano. Mají zlevněnou čokoládu/pizzu/coca-colu/bilý cukr? Noaco? Cpe vám to někdo jiný do košíku? Bude to za vás pít/jíst někdo jiný? Musíte být k sobě trochu tvrdší...místo čokolády→ovoce, pizzy(jak se to skloňuje?ženy?)→ingredience na svojí pizzu, coca-cola→šťávu, bílý cukr→třtinový cukr nebo agáve/javorový sirup. Například agáve a javoráč sladí více než bílý cukr a má spoustu zdravých složek. Pokud kupujete třtinový cukr, zkuste kupovat ten nejtmavší. Bohužel někdy je obarvovaný→hledejte na štítku!
  • Pitný režim. Úplně jsem zapomněla dodat, že nesmíte zapomínat na pití. Doporučuju si pořídit půllitrový hrnek:). Já si tím po ránu zajistím půl litru tekutin a cítím se lépe;)! Vhodný je zelený čaj a nebo voda se šťávou. Zkuste nesladit a nešťávovat moc, aby to nakonec nebylo kontraproduktivní. Jako začáteční laťku vidím 2 litry vody denně:).

Tak a to je k prvnímu dílu vše:). Rozhodně to není všechno, akorát musíte najít sílu v sobě a pustit se do toho:). V tohle článku najdete stránky, které se řídí zdravou výživou v receptech. Najdete tam spoustu tipů, jak vařit zdravě a víc chutně, než jste to dělaly doteď:).
Miluju vás a věřím, že jste dost silné na to, abyste to zvládly a dodržovaly:). 
Co říkáte na článek? Souhlasíte? Dodaly byste něco? Jak jste začínaly vy?

You Might Also Like

19 komentářů

  1. Já jsem začínala přidáním zeleniny, vynecháním sladkých tyčinek, začala jsem se více soustředit na svačinky do školy, začala tolik nemastit..
    Těch kroků bylo opravdu moc a člověk jede postupně, ale teď jsem opravdu spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že tohle je dobrý přístup:). Nenásilné, ale účinné:).

      Vymazat
  2. Moje začátky byly dost pitomý v podobě všech možných diet, čímž jsem si taky kolem těch 15 let začala hyzdit metabolismus. Zhruba ještě před rokem jsem se snažila jíst strašně málo, ale u toho člověk prostě nevydrží a pak jsem se vždycky hrozně přejídala až mi bylo špatně. Taky jsem si 100x zakládala blog a byla pyšná, když jsem mohla za den napsat strašně malinko jídla. Dnes bych si nafackovala, i když myslím, že jsem za to nemohla. Dietama a přiblblýma radama nás společnost krmí neustále ze všech stran. Jak se rozjeli "fitness/healthy blogy" začala jsem s úplně jinou strategií společně s cvičením 30 days shred a začalo to fungovat jak jsem chtěla! :-) A pořád se ještě učím a dovídám spousty nových věcí.
    Pro holky co úplně začínají je to myslím moc povedeně sesumírované. Když se najede na jiný režim pěkně pozvolna a né radikálně, nehrozí pak to riziko, že se člověk každej víkend přežere jako tehdy já.
    A jedna poznámka mimo: dřív jsem jedla zeleninu, ovoce a zdravější věci hlavně kvůli hubnutí, ale dnes už jídlo vnímám spíš jako prostředek k pevnému zdraví, předcházení nemocem ve stáří a taky chci mít jednou o polovinu míň vrásek než moje kolegyně co se právě nebojí každý den cpát brambůrkama.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo diety...to jsou zlo. Dokážou ten metabolismus pěkně zpomalit. Nevím, proč holky používají diety, když zdravý jídlo je úplně o něčem jinym:D. Chápu to u žen kterým je 50 a když byly mladé, tak znaly akorát diety, ale nynější holky mají takových možností! Můžou koukat na blogy, dopravěj se kamkoliv, koupí skoro všechno... Já jsem tak šťastná, že jsem našla vaše blogy! Jinak bych ničemu nerozuměla a jediné zdravé by pro mě byla zelenina a ovoce:).
      Já doufám, že to pomůže hlavně těm mladším ročníkům:). Když už sedí a kynou u počítače, tak je to třeba nakopne a budou pojídat lepší jídlo:D. Je nechutné, jak +-13ti-leté holky vypadají. Vypadá jak sudy tuku a vážně...je to smutný. Jezdím kolem bývalé základky a tam vídám mladší holky a kluky...a je hrůza. Minule jsem jela s dvěma holkama v autobusu a ony jedly ty nejlevnější a nejhnusnější křupky, jaké se snad dají koupit. Jedna byla ještě hubená(ale to přijde za 2 roky), ale ta druhá jen tekla. Možná to zní zle, ale já to fakt nenávidím:D!

      Vymazat
  3. Hezký článek :) Jsou to všechno důležité kroky. Pro mě bylo (je) nejhorší zbavit se sladkých tyčinek :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:). Ale je takový jednodušší:D. Já se v tom orientuju spíš jako mírně pokročilá:).
      Já právě tyčinky ani nejím:). Co si udělat svoje musli tyčinky? To by mohlo být velmi dobré:). Já se na ně taky chystám:D.

      Vymazat
  4. Super shrnutí! :) Já začínala hlavně změnou jídelníčku, do té doby jsem jedla jak prase, s prominutím :D (3 párky v rohlíku o půlnoci a podobně) :D Jinak souhlasím se vším ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha:D. Tak takhle sem nikdy nejedla díky bohu:D. Děkuju mockrát?:)

      Vymazat
  5. pekný článok :)
    si mi aj poradila,to vajičko na tvrdo do šalátu,lebo zelenina mi nejako moc rýchlo trávi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ona samotná zelenina je spíš jako svačinka nebo obloha, protože tělu nedodá všechny potřebné látky:). Jsem moc ráda, že jsem pomohla:).

      Vymazat
  6. Super článek :)
    Já potřebuju hlavně zpevnit ale i zbavit se tuku na stehnech, tak nevím co cvičit:D Začnu běhat, to je pro mě nejlepší a přidám nějaké posilování:)
    K tomu jídlu, uvědomuju si, že nejím zdravě, ale nenapadá mě moc jídel, ještě že jsou ty blogy, všechno si ukládám a pak si jen vybírám co si udělám :) Ale už to není tak lehké jako si dát bílý rohlík s něčím a neřeším-zasytilo mě to. ted človek musi pečliveji vybirat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, vždyť víš, co cvičit:). Mám tu přece spousty videí:). A když půjdeš na youtube a zadáš butt workout tak ti vyjede hrozně moc odkazů, když se chce tak toho najdeš milion:). Žádným cvičením neuděláš chybu:). A když se ti nechce nic hledat, tak dělej různé variace na dřepy a podobně:).
      Ono se dá všechno udělat zdravější:). Jen musí nahrazovat:).

      Vymazat
    2. Jen se člověk musí naučit nahrazovat:).

      Vymazat
  7. Wow to je super článek! mě největší problém dělají brambůrky. na sladkostech moc neujíždím, ale chipsy mi dávají zabrat ještě teď. je to taková droga, jakmile jsou v blízkosti já se prostě neudržím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé moc děkuju:). Hele zkus to jako já:D. Mě baví se na ně koukat a držet se abych je nesnědla:D. Člověk tak testuje svojí mysl:D.

      Vymazat
  8. Máš to krásně sepsané, Verunko :) A já mám hrnek 1,1 litru, heč :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Marki:*. Cože to už neni hrnek ne? To se dá jako koupit?:DDDDDDD

      Vymazat
    2. Někdy Ti ho vyfotím :))))

      Vymazat
  9. síce už všetko čo tu bolo napísané viem, ale aj tak sa to dobre čítalo, určite to veľa babám pomohlo:)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář♥.

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images