"Obalené" tofu s bramborami

14.4.13

Prvně si řekneme, co to tofu vlastně je. 
Spousta lidí si myslí, že tofu je hnusná náhražka masa, která se nedá určitě pozřít. Musím vás vyvést z omylu. Tofu je super chutná potravina! Pokud máte problémy s masem, tak tofu vám dodá potřebné bílkoviny a jiné látky.
Tofu:

  • velmi vysoký obsah bílkovin
  • obsahuje prospěšné nenasycené mastné kyseliny a vlákninu
  • ukrývají se zde vitaminy skupiny B a minerální látky, jako je vápník, železo a hořčík.
  • neobsahuje žádný cholesterol
Tofu se dá koupit natural, uzené, kořeněné, česnekové, bylinkové a další... Já měla natural a uzené tofu. Natural mám radši-je na mojí fantazii, jak si ho okořením. Uzené tofu mi chutnalo ze začátku, ale potom se mi totálně zhnusilo a začlo mi přípomínat sýr→ale nebojte se, uzené tofu vám i tak doporučuji:)!

Z tofu se dají připravit dokonce i sladká jídla! Co si připravit krémy, saláty či knedlíky?

Tip: V Albertu se dá koupit tofu natural za 20 kč:)!

A vrhneme se na můj recept, který je velmi lehký a zvládne ho každý. Je to porce pro jednoho člověka.





  • 100 gramů tofu natural
  • 2 menší brambory
  • hořčice
  • koření:česnek, podravka(=vedeta), chilli 






  • Předehřejme troubu na 150°. Na plech si dáme pečící papír.
  • Tofu nakrájíme na kostičky či cihličky. Brambory omyjeme (loupat můžete a nemusíte)a pak nakrájíme na stejně velká kolečka. Každé kolečko lehce pomažeme olejem a dáme na plech a strčíme do trouby. Pozn. Je možné, že se vám to tam všechno nevejde jako mně. Já jsem to vyřešila tak, že jsem si během toho, co jsem jedla, dělala další várku, abych nemusela čekat.
  • Tofu si hodíme do misky a prdneme tam trochu hořčice a pořádně ochutíme chilli a sušeným česnekem. Všechno promícháme a zajistíme, aby každá kostička/cihlička byla pořádně obalená.
  • Na pánev si dáme trochu oleje a z misky tam nasypeme ochucené tofu. Pozn. Dávejte pozor na brambory!
  • Tofu by mělo pomálu zlátnout a gumovatět. Opět pozor-nespalit!
  • Vyndáme brambory, doděláme tofu a můžeme podávat se zeleninou. Vše můžete završit tvarohem s cibulkou.
Tofu bude mít zvláštní "konzistenci", tak se nelekejte:)!
↓Moje verze↓



You Might Also Like

18 komentářů

  1. Tofu jsem měla jen jednou, ale vůbec mi nechutnalo.
    Každopádně obalované by nemuselo být zlé.
    No, uvidíme, zda mě to přiměje, abych mu dala ještě jednu šanci. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt nechutnalo jo? To je škoda, ale třeba to bylo přìpravou a nebo ti to nebude chutnat nikdy. Uvidíš:D

      Vymazat
  2. Mňam:-) tak to vyzkouším :-) zrovna ho mám doma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak potom poreferuj:D.Snad to bude dobrý:)).

      Vymazat
  3. Noo tak to vypadá dobře!:) Asi zkusím :) Já kupuju jen marinované a na kostičky ho osmažím na cibulce s paprikou + ryze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus. Hele marinovaný jsem ještě neviděla, ale určitě bude dobrý, prtž to věšinou skvěle ochucují. Takže až ho uvidím tak koupím a osmahnu s cibulkou:)

      Vymazat
    2. Zkus určo, kupuju ve zdrave vyzive a maji tam moc druhu:) Vvždycky osmahnu do křupava:) mnaam,asi si zajdu koupit zitra!:D

      Vymazat
    3. Jestli jsi z Prahy, tak poradíš mi nějakou zdravou výživu, kde ty nakupuješ?:) Já jsem neschopná něco najít:D.
      Mám moc ráda, když je křupavý, to je na něm to nejlepší:D. A určitě kup, bude se hodit;D.

      Vymazat
    4. Bohužel, Valašsko :D

      Vymazat
    5. Saaakra:D. Ale nevadí...budu se víc snažit:D.

      Vymazat
  4. vypadá to úžasně! :) tofu jsem ještě nikdy nejedla ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ho zkus:). Není drahé a dá se ochutit jak chceš:).

      Vymazat
  5. Tofu jsem ještě nikdy neměla, ale dost nad ním uvažuji. Mám proto dotaz, jak chutná? Já totiž moc maso nejím a tak nejsem zrovna vegetarián, co by hledal náhražku za chuť masa. Děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele tofu natural vlastně žádnou chuť nemá. Je velmi nevýrazné a přejímá chuť z koření/zeleniny/všeho možnýho. Takže to nejde vlastně vůbec popsat:D. Já vlastně vegetarián taky nejsem, spíš jsem hledala něco, co by dokázalo občas masíčko a jeho výhody nahradit:). Jak říkám, já měla jen natural a uzený tofu:). Promiň, že jsem ti to lépe nepopsala, ale fakt je to takový bez chuti:D.

      Vymazat
  6. No mňam, tofu mám moc ráda a tohle zní bombově, škoda že jsem poslední dobou líná něco vařit:(:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teeda Ivčo, že se nestydíš:D! Jen si udělej tofu:D!

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥.

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images