Co jsem si půjčila na letní dny 2018? (1 část) | KNIŽNÍ NOVINKY

14.7.18

Ahoj, zdravím vás drazí čtenáři. Dnes poprvé přináším článek, který bude plný knih, které si půjčuju na letošní dlouhé letní dny. Dny plynou, hodiny tikají a proto je nutné využít volného času při jízde metrem, tramvají, busem,...

Já se většinou při cestě nudím, hlavně teda v metru, protože nedokážu najít rozkoš v těch drátech na který čumim z okna. Na lidi civět nechci, sama to nemám ráda. Tudíž mi zbývá buď kniha nebo nějaká hra v telefonu. Hry v telefonu mě ale nebavěj, sice občas zapařim Dead Space na noťasu, ale hry v telefonu nic moc. Navíc nepotřebuju čumět 24/7 na obrazovku. To mám v práci, doma,... No a navíc preferuju knihy, protože je jednoduše miluju. Poslední dobou (nějakej ten měsíc, ups), jsem jim moc nepřečetla a to mi dost drásá nervy, protože to je moje velké hobby. V písmenkách na voňavém papíře prostě nacházím radost.
Po kliknutí na název knihy vás to hodí do MLP. Nepražáci si to následně můžou najít na Databázi knih.
Tímto článek bych vám teda ráda představila knihy, které jsem si aktuálně půjčila na prázdniny. Nejspíš jich bude víc, ale protože sedím v MLP, jsem na wifi a mám u sebe noťas, tak to rovnou sepíšu. Je jich dost, tak ať to máme za sebou. Doufám, že něco pro vás bude dobrý tip a třeba se inspirujete a taky skočíte pro nějakou knížku.
Některé knihy jsou fakt jen oddechovky, takový ty jednoduchý knihy, nic inteligentního:D. Ty jsou super, když chcete klid a přestat bejt inteligent na úrovni. Některé budou hrozivé, jiné zase napínavé.

Hezká obálka. Červeno-stříbrno-černá. Jsou na ní zvířátka, popínavý rostliny, klíč, dveře a všemu vévodí velký oko se zelenou duhovkou. Čapla jsem jí, protože jsem úchyl na obálky. Jak na mě moc nepůsobí reklamy, tak obálky knih rozhodně a jednoznačně ano. 

Podle anotace jde o první díl trilogie od autorky oblíbených drahokamů! Ten vykřičník je takovej výhružnej:D. Vícedílné knihy jsou fajn,...když máte všechny ty díly. Ne jen jeden. Protože jakmile se vám kniha zalíbí a pak nevíte, jak to bylo dál...no to je lehce k zbláznění. Dál je tam napsáno něco o dvěřích a ještěrkách. Prej jsou to klíčové prvky ve snu hrdinky knihy Liv. Klíčovým bodem jsou však její 4 spolužáci, kteří provádí nějaký podivný rituál na hřbitově. Nejdivnější na všem však je, že tihle kluci o ní ví věci, které by nahlas řekla pouze ve snu, nikdy ne ve společnosti druhé osoby. Jak je to možné? Hádanky prej Liv měla vždy ráda a tak jí láká poodkrýt je.

No jak vidíte, tak to bude určitě děsně složitá četba na úrovní jaderné fyziky. Ale kniha vypadá hezky a po otevření se nezdála úplně marná.


Na obálce je fotka holky, která je pod hladinou vody a pod ní je hromada vody. Vypadalo to zlověstně a to já ráda. 

Anotace nás láká na zvláštní příběh muže středního věku, který se vrací do domu svého dětství, kvůli pohřbu. Koho je však pohřeb, to nevim. Přestože je prej barák zbořenej, tak ho to tam láká a to hlavně na farmu na konci cesty. Tam ve svých sedmi poznal Lettie. Divná typka - čarodějná, sebejistá a moudřejší, než by příslušilo jejímu věku. Jsem prvně četla, že je to čarodějnice, což mě zaujalo, ale píšou bohužel jen čarodějná, tak nevim:D.
U rybníku, kde sedával, si začíná pomalu vybavovat svojí minulost. Minulost byla příliš temná, zlověstná a nebezpečná, než aby se to komukoliv udála. Ale udála a to malému chlapci. 
Před 40 lety spáchal u farmy sebevraždu muž v čornutém autě. Díky tomu z temnoty uniklo něco temného, nad chápání malého chlapce. Lottie mu však řekla, že ho ochrání, ať se stane cokoliv. 

No, je to zlověstný, tak to bude snad OK.


Tuhle knihu už jsem četla před lety (cca rok 2015). Přišla jsem na ní teď díky tomu, že jsem něco hledala na Facebooku a tam na mě vyskočil můj příspěvek ve skupině o knihách, kde jsem o knize dělala minirecenzi. Prej je to nechutný, ale fakt dobrý.

Jak víte, Japonci jsou trochu pošahaný, a tak píšou skvělý knihy. Nechci, aby to vyznělo hnusně, jen je jejich systém tlačí k určitým limitům, které my třeba necítíme. Asi špatný pro ně, ale pro nás boží, protože jejich knihy jsou fakt báječný. Hlavně oba spisovatelé Murakami (ové), ti to s příběhy umí. 

Každopadně ten příběh je o sexu, násilí, módního nihilismu, působivě se pohybuje na hraně mezi tragédií a černou komedii. Murakami zde popisuje odvrácenou tvář současného Japonska. Tak to popisuje anotace a mám takovej pocit, že to tak doopravdy je. Na knihu jsem úplně zapomněla, ale díky tomu Facebooku jsem z hlavy vydolovala útržky, že to byl docela hardcore. 

Takže se těším. Samozřejmě.

Jo a o čem to je? Týpek chce zabít nějakou prostituku a dělá si plán. Příběh je zajímavý v tom, že popisuje také život té prositutky. Podle mě se budu zase v metru šklebit.


A protože už jsem byla u toho Rjú (a), tak jsem šáhla i po Haruki (movi?m? lepší neskloňovat) 

Haruki je známější jak Rjú. Co jsem tak četla, tak jeho knihy většinou podprahově popisují celkovou situaci společnosti v Japonsku. Ta, pravdu, není ideální a tak vytváří luxusní podhoubí pro příběhy. 

V anotaci v první osobě hovoří hlavní postava o svém životě. Jako mladík bojoval o svobodu. Svobodu nahradil kapitalismus. Je ruka třímající drahé BMW vlastně vůbec jeho? Není náhodu jen uměle vedená vládou? Není ta nádhera náhodou tak trochu falešná? A jak z toho ven? A chce vůbec ven?
Z popisu jsem pochopila, že půjde o popis současnosti a všeho toho bordelu, co jí škrtní a špiní. Jsme jen loutky, máme vůbec nějakou autonomii? Who knows.



Mám tady ještě 4 knihy, ale já jsem se rozepsala až nějak moc. Nechci to rozdělovat do více článků, ale musím, protože sama nesnáším dlouuuuhý texty, i když třeba na skvělé téma. Takže smůla, musíte si prostě počkat na druhou část:D. Ale to vám určitě nevadí a podíváte se i na tu. 

Zase mám pro vás pár otázek: Znáte knihy? Přečtete si nějaké z mých tipů? Proč vlastně čtete? Díky za odpovědi a zase někdy ahoj:)!

You Might Also Like

2 komentářů

  1. jé, supr inspirace, hlavně ten Mukarami a Gaiman, už dlouho si od nich chystám něco přečíst :)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gaimana já teda neznám, ale doufám, že mě zaujme:). A teď čtu zase Piercing od Murakami a je to fakt drsný no:D. Druhý Murakami je ale prostě sázka na jistotu:)!

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.