Vyplatí se iPad? I RECENZE

1.12.19

Pár měsíců nazpět by mě ani nenapadlo, že bych si iPad pořídila. Asi se mi ta myšlenka líbila, ale nějak jsem po něm nedychtila. Pak jsem se o něm bavila s PJ ze Style Brunch a bum. 

Taky jsem si začala projíždět videa, kde si lidé vedou digitální diáře a bylo to. Nemůžu bez něj bejt. Ale jaký si vybrat? A kolik chci investovat? Jaké příslušenství si koupím? 

Jaký iPad mám?

Já jsem se rozhodovala, jestli si pořídím iPad (2018) nebo iPad 10,2" (2019). Říkala jsem si, že si koupím tu rok starou verzi s větší pamětí, protože 32 GB je fakt malinko. Myslela jsem si, že tím ušetřím a navíc někteří tvrdili, že ta nová verze není o moc lepší. Pak jsem přemýšlela, jestli to není chyba a nepůjdu přece jen do té verze nové.

A bylo to nakonec úplně jinak😂. Protože jsem sucker pro funkční věci a střední třídu, která mě nenechá ve štychu, rozhodla jsem se, že půjdu do iPad Air (2019). Zjistila jsem, že při kreslení nemá škvíru mezi Apple Pencil a plochou. Myslím, že je to kvůli tomu, že není laminovaný display. Což může být problém při rozbití, ale nebudeme nic přivolávat😂.

P1011070

Co to umí

Kupodivu je to praktičtější, než telefon. No možná to překvapivý není, ale určitě na tom můžete pracovat rychleji. A po nějaký chvilce vám přijde telefon extrémně malinkatej🤷‍♀️.

Pokud si navíc přikoupíte klávesnici, tak reálně dokážete dělat vše, co potřebujete. Já si jí nekupovala, protože už se mi do toho nechtělo strkat tolik peněz navíc. Ale možná v budoucnu.

Jinak je to vhodné pro všechny, kteří tvoří - kreslí, malují. Pokud vás nebaví vlastnosti papíru, tak je tohle ideální přístroj. Štětce v aplikaci ProCreate s Pencilem dokážou fakt hodně. Ani nebudete chápat, jak to může tak moc připomínat realitu. 

Pak taky můžete skládat hudbu, pokud vám nevadí, že máte omezený prostor na pokládání prstů. Ale pro lehčí skládání je to fajn. Máte tu nainstalovaný Garage Band, který je poměrně jednoduchý a má spoustu zajímavých vychytávek (kytary, bycí, smyčce, diktafon...). 

Taky je super si tvořit psané poznámky. Pokud jste prasata jako jsem já, tak je tohle výborná věcička. Já totiž děsně škrábu a dělám chyby, takže všude škrtám, bělím, předělávám. Teď to je sice pořád škrabopis, ale písmo je stejně velký, blízko u sebe a dá se to dešifrovat. Vhodný do školy, na poznámky, úkoly, diář, přípravu, učení,..

P1011074

Čtení knih je samozřejmě lepší na čtečce, protože je v ní elektronický inkoust, ale ani tady to není tak děsný. Já iPad beru do ruky, když mám nějakou marketingovou knihu. Často se v ní divně formátuje text, jsou tam obrázky, odstavce a tak, což čtečka moc nepobírá. V iPadu se to dá číst dobře, můžete si změnit obrazovku na žlutou a snížit jas. Navíc jde v aplikaci Knihy změnit papír, máte na výběr černý, šedý, žlutý/béžový, velikost písma, text můžete zvýraznit, jednotlivá slova vyhledat nebo připsat poznámky. Já si nedávno na Palmknihy.cz objednala 10 e-knih, protože měli super akci. Myslím, že všechno bylo od mého oblíbeného nakladatele Jan Melvil publishing. No a taky mám pár zajímavě naformatovaných knih z Ebux.cz. Nějakou dobu jsem trošičku litovala, že ty knihy nemám v tištěné verzi, protože ve čtečce jsem si to zas tak moc neužila. Ale teď? Paráda, můžu si to hezky číst a nezdržovat se. Taky je to super u kuchařek.

P1011072
A v iMovie můžete stříhat videa, pokud se nepletu. Teď si to pro vás jdu otevřít 😁...Jo, tak si můžete vytvořit nový projekt, což bude to video, nebo si vytvořit upoutávku/trailer. V Upoutávkách máte rovnou nějaké šablony a jsou docela cool. Dokonce je to česky.

Pak samozřejmě můžete poslouchat hudbu, nakupovat nebo stahovat aplikace, FaceTimovat, fotit, využívat mapy...

Co na tom dělám

Nejčastěji tvořím/kreslím v aplikaci ProCreate. Dělám různý line art, kreslím podle předlohy nebo obkresluji. Spoustu toho cpu na svůj Instagram, pokud vás to zajímá, tak odkaz máte zde.

P1011071
P1011069

Dále sleduju filmy a seriály na Netflixu. Klasika. Skvělá velikost obrazovky, kvalitní display, co víc si přát. A na Youtube koukám.

P1011075

Tvořím si vlastní diář. Jak už jsem psala, tak jsem pěkný prase, takže tohle mi to usnadňuje. Můžu jednoduše přesouvat text, zvětšovat ho, mazat a měnit barvy. Většinu tvořím v ProCreate - měsíce, habit trackers, týdny, úkolníčky,... Pak to jednoduše zkopíruju do GoodNotes, což je aplikace na poznámky. Samotný diář a proklikavací stránky jsem vytvořila v KeyNote. Koho by to zajímalo, pošlu videa, kde to dobře vysvětlují. Vlastně jsem vše dělala podle videí na Youtube.

Dělám si poznámky, když jdu doučovat, někde jsem nebo si chci něco zapamatovat. Taky jsem si udělala úkolníček, abych nezapomínala😅.

Pak takový kraviny. Sjíždím Facebook, Instagram, Pinterest (pak to obšlehnu v ProCreate, haha), Aliexpress a tak.

Nesmím ani zapomenout, že je strašně multifunkční. Můžete mít dvě aplikace vedle sebe, různě je posouvat, zmenšovat a tak. Na sobě můžete mít až 3 aplikace. Opisování textu z nějaké stránky? Bez problému.

Samozřejmě čtu.

Aplikace

Co vše jsem si stáhla a můžu doporučit? Zas tolik toho není. Nechtěla jsem si to zaplácat.

Placené

  1. ProCreate - cca 250 Kč
  2. GoodNotes 5 - cca 250 Kč
Zdarma

  1. Socky a zábava - Instagram, Facebook, Youtube, Netflix, Pinterest, Aliexpress, Spotify, Messeger, ČSFD.
  2. Canva - Je skvělá na tvoření příspěvků a různých grafických věcí (letáčky, loga a tak). Jsou tam šablony, které jsou ve správné velikosti. To vám usnadní práci, protože nemusíte nikde hledat, jaký poměr stran potřebujete.
  3. Later - Používám ho spíš v telefonu nebo na počítači, ale mám ho i tady. Je to aplikace zdarma, která měsíčně automaticky zveřejní až 30 fotek na Instagram. Vyberete den a čas a dál nic nemusíte řešit.
  4. TeamWork - Program, ve kterém pracujeme s kolegy. Zadávají se tam úkoly, souboru, přístupy, data,... Je to skvělý pro vícečlenný týmy. 
  5. Jízdní řády -  Kdyby náhodou. Spíš používám v telefonu.
  6. Wooky - Aplikace na čtení knih od Ebux.cz. Zakoupené e-knihy, časopisy a audioknihy se vám sem hezky nahrají. Pak se dají stáhnou a číst offline.
  7. Google kravinky - Dokumenty, tabulky, google Disk - prostě vše, co potřebuju k práci.
  8. Keep - Tyhle poznámky upřednostňuji nad ostatními. Jsou přehledný a mají vše, co je nutné.
  9. Lightroom - Opět to více používám spíš v noťasu a telefonu, ale občas upravuji i na iPadu.
  10. Emoji Me - Nestačí vám Apple smajlíci, které si vytvoříte podle své tváře? Tady si můžete vytvořit další. Já mám ráda Verču s pivem😁.
  11. Hry - Mám Differences a MuaAR. Differences je hra, kde hledáte rozdíly. To mám ráda odmala. MuaAR je hra, která vyšla na základě výročí pádu Berlínské zdi. S iPadem točíte a můžete koukat, jak co vypadalo. Mění se tam roky, mluví tam lidé a tak. Je to edukativní a moc zajímavý. Akorát okolo sebe potřebujete prostor, protože musíte chodit😁.
  12. FitRecepty - Kdybych náhodou chtěla nějaký zdravý recept.
Jak dlouho vydrží nabitý

Udává se asi 10 hodin, což si myslím, že odpovídá realitě. Já jsem to asi úplně nezkoušela vyšťavit najednou, takže... Ale drží to fakt dlouho. Nemusíte se bát, že budete za 4 hodiny v prdeli.

U tužky si nejsem jistá. Ale pokud jí používáte hodně, tak to chce nabít jednou za den nebo dva.

Přislušenství aneb co si pořídit

Já jsem si pořídila Apple Pencil. To je tužka, která jako jediná dokáže "pochopit, rozeznat" tlak ruky. Zatlačíte=linka se rozšíří, uberete=linka se zúží. Je to super, když kreslíte a chcete mít pocit, jako když držíte tužku nebo štětec.

Obal je asi taky základ. Samotnej iPad je sice hrozně krásnej, ale představa, že mi upadne... Pořídila jsem si z Aliexpressu tenhle obal za asi 160 Kč. Vybrala jsem si barvu "rose gold", která se hezky hodí k mému zlatému iPadu.

P1011067

K tužce jsem koupila ochranný obal. Je to tenhle a je trochu, no nebo hodně, debilní. Když to tam natáhnete, tak už to pravděpodobně nesundáte😭. Se to přicucne a je to lehký mordor. Používám jen tu čepičku, abych si při pádu ochránila špičku. Prej se ráda láme a ničí.

Cena

Je mi jasný, že vás zajímá, kolik takovej iPad stojí. Tak tenhle iPad mě dohromady i s tužkou stál 14.116 Kč, DPH jsem neplatila. S DPH by to bylo 17.080 Kč a to by se mi upřímně platit nechtělo 😅. Existují levnější i dražší varianty, stačí se mrknou třeba sem do iStylu.

Plusy a mínusy

Za tu dobu, co ho mám, jsem si celkem vyladila, co mi vadí a nevadí.

Mínusy
- Občas mi nefunguje otevírání aplikací ze spodního panelu. To mě lehce štve, ale zas tak moc mě to nedrtí.
- Nechápu Bluetooth. S mým telefonem se nechce propojit, takže touto formou posílat soubory nemůžu. Nemyslím, že by posílání bylo omezený pouze na Apple produkty🤔.
- V rychlé volbě se nedá vypnout wi-fi, pouze odpojit. Celkové vypnutí musíte dělat v nastavení. Ráno se vždy probudím připojená. Ale tak nevadí, no.
- Foťák by mohl být lepší, ale stejně ho moc nepoužívám.

Plusy
- Kreslení je jako sen. Můžu kdykoliv, nemusím se ničím omezovat.
- Psaní mě nestresuje tolik jako dřív. Víc mě to baví. Poznámky jsou rychlé a hezké.
- Můžu být multifunkční. Je to lepší než něco dělat v telefonu.
- Čtení je příjemný a nevypálí vám to oči.
- Vydrží dlouho nabitý. 
- Rychlá čtečka otisku prstů.
- Spousta šikovných aplikací ve Storu. Lze jednoduše platit otiskem prstu.
- Jednoduché ovládání.
- Nic nepadá, ani se neseká.
- Cena je úměrná a nic jiného se za ty peníze nevyplatí. iPad nemá konkurenci.
- Apple Pencil je boží! 
- Po přípojení Chromu účtu si můžu články z počítače posílat do iPadu jedním kliknutím.
- Velká obrazovka, která je kvalitní. Nijak vás nebude omezovat při sledování filmů nebo seriálů.
- Tenoučký profil.
- Hezká krabička 😅.

Tak a to je pro dnešek vše. Pokud budete něco chtít vědět, tak určitě napište. Pokusím se vám odpovědět❤.

You Might Also Like

18 komentářů

  1. Verů! Přesně, ale úúúúúplně přesně jsem tento článek potřebovala :D Už společně s tužkou (kterou teď můžu používat asi tak jedině na papír) očekáváme příchod nového člena rodiny, dvojče hlavního hrdiny Tvého článku :D Měl by přijít ve čtvrtek/pátek, jestli oni to opozdí, tak nevím.. Jak jsem psala, tak sepisuji nějaké otázky, protože uživatelské rady a postřehy jsou pro mě víc, než recenze eshopů a podobně. Krásnou první adventní neděli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti pomohla, Luci. Věřím, že budeš stejně spokojená jako já, protože je to parádní přístroj❤.

      Vymazat
  2. Nad elektronickým diářem už jsem párkrát přemýšlela. Ale nějak jsem radši zůstala u toho papírového. Obávám se, že by mě v el. podobě brzy omrzel. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, tak mě právě omrzel ten papírový. Tady si to můžeš pořád předělávat a měnit. Když se ti něco nelíbí, tak to můžeš rychle smazat a nakreslit si třeba něco jiného. Což je podle mě fakt velká výhoda. Ale chápu, že má někdo radši papír, tužky, propisky a fixy. :)

      Vymazat
  3. iPad jsem chtěla před několika lety, ale nakonec jsem se nějak spokojila s telefonem, v dnešní době už umí téměř všechno a na těch mých pár písniček a fotek mi stačí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, to asi chápu hele. Já ho používám každý den, takže já nelituju. Ale věřím, že pro spoustu lidí je to přístroj úplně k ničemu :D

      Vymazat
  4. Vypadá pěkně, ale já bych ho zas tak nevyužila. Ani léta už nepoužívám tablet. Vystačím si jen s notebookem a s mobilem. Diář potřebuji v tištěné formě, protože tam mám v něm další a další náplně a v tě digitální verzi to není úplně ono :D
    Ale pokud to někdo má jako ty na něco víc než internet a sociální sítě, tak proč ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to chápu, každej na to prostě není a pro někoho je to úplně zbytečný přístroj :). Jinak já papír taky ráda, pro mě je nejlepší mít oboje :D

      Vymazat
  5. Já jsem celkově nepolíbená Applem a tablety všeobecně jsou věc, kterou bych nevyužila. Mám mobil a noťas a tablet vnímám jako něco mezi, co je pro mě zbytečné. Možná bych ho mohla pořídit mámě ovšem...:-D Ale chápu, že pro tebe na kreslení je super. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky nic od Applu nemám, je to můj první kousek😁. Nejsem úplně závislák, jejich výrobky se mi líbí, ale dle mého jsou strašně předražený. Ale zrovna ten iPad je cenově dobrej:). A na kreslení pecka!

      Vymazat
  6. Skvělý článek! Hele, nad iPadem jsem nikdy nepřemýšlela, ale celkem jsi mě na něj nalakala. To jsem teda nepotřebovala, ale jde aspoň vidět, že lidi dokážeš přesvědčit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, jsem ten copywriter, musím umět prodávat😂. Ne vtípek. Já jsem prostě jen zamilovaná, no❤. Je to pěkná věcička. To fakt jo :)!

      Vymazat
  7. naozaj super článok :) nad ipadom uvažujem práve kvôli kresleniu..

    WHEN PIGS FLY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuju! Je to parádní věcička a zabaví/potěší tě :)

      Vymazat
  8. Já jsem si kupovala iPad někdy před rokem a půl. Nejdřív jsme se jen tak oťukávali, opatrně poznávali. Jakmile jsem se však vrátila k focení, editaci a blogování, nemůžeme bez sebe žít. :D

    http://adelaisle.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to se teda vůbec nedivim. iPad považuju za super pracovní/kreativní nástroj :).

      Vymazat
  9. Já jsem si iPad pořídila v prváku do školy, protože můj laptop byl moc těžký a musím říct, že když mi pak počítač odešel úplně, bohatě jsem si na všechno vystačila s ipadem. Dneska už po něm tak často nesahám, ale určitě se hodí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, pokud člověk má i tu klávesnici, tak je docela za vodou. Ale já mám ráda i svůj noťas a asi bych to nedokázala nikdy takhle zaměnit, ty jo. Hlavně kvůli pohodlnému psaní, přecejenom je ten noťas příjemnější :D

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.