Proč mě moderní influenceři nebavěj? I POVÍDÁNÍ

21.11.19

Omlouvám se všem, kteří se v článku uvidí. Neberte ten článek jako nenávistnej, já se jen vyjadřuju ostře. Ale to neznamená, že jsem zapšklá a zlá. Jen jsem prostě starej upřímnej dlaždič, co řekne, co si myslí. Názory ostatních zcela respektuji. Doufám, že mě nezačnete nenávidět. A když jo, tak... 

Upřímně, já jsme vždy byla trochu jiná. Nikdy moc nezajímaly značky. Všichni okolo mě nosili(měli) drahý značky, což v době, když jsem byla puberťák byl Nike, Adidas, Apple, DC, Horsefeathers. Já na to teda jako dítě ani neměla peníze, ale tím to nebylo. Nikomu jsem to ani nezáviděla. Dokážu přiznat, když někomu něco závidím, ale tohle to nikdy nebylo. Maximálně jsem byla smutná, že jsem neměla jako oni šanci si něco takého koupit.

Tímhle článek si pravděpodobně kopu hrob, ale protože mě ho kamarádka donutila zveřejnit, tak tedy je. Díky, Péťo.

Dětství
Ale už od dětství jsem byla trochu jiná. Ale ne špatně jiná, lidi mě měli rádi a nikdy mi nedávali najevo, že jsem něco míň. I když jsem stydlivej introvert, tak jsem si kamarády udělat uměla. Byla jsem celkem vtipná, sarkastická, empatická a milá. Nesnažila jsem se stranit, protože lidi mam ve svý podstatě docela ráda. Sice většinu ne😂, ale některý dokážu ocenit.

Ale jak jsem řikala, moderní věci mě zas tak nebraly. Spíš jsem si vždy vyzobala, co mě fakt bavilo. Horory, Avril, Hip Hop, Rap, knihy, hudba, kočky, kreslení... To jsem milovala.

Ještě jednu, prosím
Blogy
A protože jsem dost brzo přičuchla k blogům, tak jsem začala psát svůj vlastní a zároveň číst ostatní. Když tady ještě příliš blogerů nebylo, tak jsem četla Zivotpodlelucie.com (s kterou máme podcast, poslechnout si ho můžete zde), Ordinarylife-my.blogspot.com a pár dalších, který třeba už ani nefungujou. Tyhle blogy jsem četla, protože mě fakt bavily. Šminky, život, zajímavosti, tipy a triky, cvičení,..

Pak se začal rozmáhat Youtube. To jsem milovala Shannon/ShaaanxoLauren a Jennu. Tohle byly holky, co mě dokázaly zaujmout. Opět šminky, oblečení a u Jenny vtípky.

Blogerky i Youtuberky mi přišly v pohodě, dělaly to zatím pro radost. Rády se dělily o svoje rady a tipy a vše bylo fajn.

Pak to pokračovalo...
Jenže ono se to začalo rozmáhat. Až to došlo do současnosti. A to je pro mě osobně kámen úrazu. Proč? Ráda vám to povím.
Všechny jsou stejný.
Všechny se spolu kamarádí.
Všichni dělají a píšou to samý.
Mají úplně stejný koníčky.
Chodí do stejnejch podniků.
Jejich největší zábava je pití kafe.
Všechny chodí na stejný akce.
Oblékají se skoro totožně.
Jsou chvilku hrozně namotivovaný a pak zase skličený a bez motivace. 
A za dva tejdny to samý.

A mě to nebaví. Já je už ani nedokážu rozeznat od sebe. Všichni čtou otřesný motivační/duchovní knížky typu 4 dohody, Cyklická žena, Jsi prostě borec, Miluj svůj život atd. Pak se ještě přidají přehypovaný knihy Milk and Honey, Bábovky a další radši už nebudu pokračovat. Zdá se mi, že to, co je populární, ony musí mít.

A mě to nebaví.

Ale to neznamená...
že jsou ty holky špatný. To neřikám, jen mě jejich tvorba nebaví. Protože mi přijdou všechny úplně stejné. A vlastně je chápu. Takovým způsobem se zalíbí naprostý většině. A to je samozřejmě důležitý, když k vám tečou peníze od fanoušků. Musíte se jim zavděčit, že jo. Protože oni si pak dělají totožný fotky a přijdou si "zajímavější".

Tyhle "basic/ordinary bitches" (ošklivý označení, ale lepší neznam😓) jsem si za kamarádky nikdy moc nevybírala. Prostě si nemám s těma lidma moc, co říct. Jejich životy mě moc nebavej, protože jsou jak přes kopírák. A já potřebuju trochu autenticity. Prostě bez toho nemůžu bejt.

Moje tvorba
Proto se teď trochu distancuju
Už moc nečtu blogy, neposlouchám podcasty a nekoukám na youtube. Teda na ty svoje oblíbený jo, ale je jich pomálu. Někdy se i pro zajímavost podívám na ty, o kterých vím, že jsou pro mě moc obyč. A někdy se dozvím něco nového, podívám se na diametrálně odlišný život, zjistím "co letí". Ale moc z toho nevyvozuju. 

Co mě třeba teď děsí, je to, že se začala tvořit skupinka okolo jedné holky. Zhubla, přestala jíst cokoliv kalorického a je kost a kůže. Ale naprosto. Jsou jí vidět ramenní klouby (a to zas tak jednoduchý není), žebra i klíční kosti. Ale ne takovým klasickým způsobem hubený holky. Je to hrozně nezdravý, to mi nikdo nevymluví. 

Tato slečna o sobě prohlašuje, že je v pohodě. Že si jede svůj spokojenej život. Z nějakého důvodu se okolo ní teď sešly holky, který snad všechny trpěly poruchou příjmu potravy. A teď teda chtějí žít zdravě, cvičí a tak. A jedna se dokonce na cvičení zaměřuje na vyšší úrovni. Jak řikám, utvořily tenhle cluster a mě osobně to vyděsilo. 

Trochu mi přijde, že se kamarádí jen kvůli tomu, že si nakombinují a popůjčují fanoušky. Pro mě je to alarmující. Nemám ráda partičky, který se kamarádí jen kvůli popularitě. Navíc o ní říkají, jak je hrozně zdravá atd. Ale, že si nedá ani dort a jí naprosto (!) striktně, je v pohodě. Přitom ony hlásí naprostej (!!!) opak. Zvláštní. Trochu mi to připomíná bývalé uživatele drog, co se začnou kamarádit s aktivním uživatelem.

Já vím, že zním jako úplná kráva.

Můj názor je taky hodně ovlivněnej tím, že mi je nesympatická. Na videích vidím, jak na lidi kouká strašně nepříjemně, když jsem ji osobně potkala, tak skoro ani nezabučela, ze zákulisí dokonce vím, že si vymýšlela a ostatní pomlouvala a za pár měsíců úplně otočila. A mě to hrozně mrzí. Jak v zahraničním rybníčku, tak v našem. To, že se lidi přetvařují kvůli popularitě, se mi vždy hnusilo😓.
No a to že nám pravděpodobně ukradla téma podcastu, rozebírat ani nebudu.

Moje tvorba.
Abych se vrátila
S tou holkou už vás otravovat nebudu. Jen mě to zaskočilo jako nic v poslední době.

Jednoduše mě v poslední době "influenceři" moc neba. Nebo aspoň ne ti populární. Bohužel i ti menší se snaží zalíbit a dělají, kupují a čtou to, co se od nich "očekává".

Já neřikám, že mě někdy něco populární nebaví! To vůbec. Nejsem zapšklá a koukající do minulosti. Naopak si moderní dobu užívám plnými doušky. Ráda bych napsala článek, co mě z trendů baví (ačkoliv se za to trochu stydím😅).

Ani nebudu o lidech mluvit jako o "ovcích". Tyhle kecy na jednu stranu nesnášim. Jako ať si všichni klidně dělají to samý. Mně je to úplně fuk. Mají na to svoje svatý právo! Lidi, co se považují za sněhový vločky, který dělají všechno jinak, jsou otravný. Tak si to dělejte jinak, ale nechte ostatní dejchat. Ať si každej dělá, co chce, když mě tim neotravuje a nevnucuje mi svůj způsob života. Lehká rovnice.

Moji oblíbenci
Mám pár oblíbených blogů, které se trochu vymykají. Buď stylem psaní nebo obsahem. A jsem ráda. Stačí mi to❤.

Prosim, prosim. Tohle je můj osobní názor. Nikoho nenutím, aby semnou souhlasil. Nechci nikoho urazit. Takže pokud k tématu něco máte, tak slušně. Ráda si klidně pokecam. Svoje názory si píšu tady na blog, žadné blogerky anonymně neurážím, ani nejsem smutná osoba z Vinted, která si svoje bolístky z influenceru naprosto dětsky vypisuje na fórech.

Doufám, že jsem třeba někomu tímhle článkem promluvila z duše a že mě pochopíte. Chápu, že ne všichni. Ale třeba je tu pár holek, co to mají stejně. 

Papa, mějte se krásně. Příště už o něčem příjemnějším 😅.

You Might Also Like

23 komentářů

  1. Já teda musím souhlasit, mě už teď taky moc lidí nebaví a už jsem u dost z nich zrušila odběr, máš pravdu všichni jsou hrozně stejní, já třeba taky nejsem unešená z toho co je in a řídím se tím co baví a zajímá mě :) SUper článek :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto s tebou souhlasím, zrovna dneska jsem nad tímhle přemýšlela - jak moc mě štve, že dneska je mladá generace úplně stejná a jednotlivci pomalu ani nemají vlastní názor. Úplně mi to leze na nervy a občas i toho youtube už mám plné zuby :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak s mladou generací to podle mě nemá moc, co dělat😁. Moje máma by určitě potvrdila, že oni taky jeli na trendech a že se určitá část podobala.

      Spíš se to teď díky sockám ví. Jen mě mrzí, že se na blogy dostaly tyhle "mainstream" názory".

      Vymazat
  3. Haha :D já sem takovým "trendům" naštěstí nepodlehla, šmínky, móda, neustálý recenze na sračky... články max jeden odstaveček a hrozný outfity z "in" obchodů.. to mě nikdy nezaujalo a snažím se tomu vyhýbat obloukem :D Podle mě je každej jedinečnej a proto nechápu, proč se všichni snaží být jak přes kopírák :D A kafe nesnáším, takže jsem úplně alergická na jakýkoliv fotky z kaváren...vlastně už to slovo mi nahání husinu :D Každej prostě nesnáší něco a je to v pohodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, když to má jeden odstavec, tak mě to taky baví no😂. A taky takový znam. Haha. To je prostě jen galerie fotek no😁.

      Jo mně je taky líto, že se ty lidi nesnáží bejt víc jedinečný. Že se víc neprojevují. Přitom je to tak zajímavý. Ale to není široce oblíbený jako kafe z IFCAFE, no😂

      Vymazat
  4. Ono v podstatě kdyby neměly děti přístup na internet, tak ty rádoby hvězdičky ani slavný nejsou :D Youtube mě taky už vůbec nebaví, protože to stejně skoro všichni už dělají jen pro peníze a vzájemně všichni ty videa od sebe kopírují. Občas si pustím večer někoho u koho se pobavím, ale nejdu cíleně tak, abych se dozvěděla něco nového nebo tak, protože se to od nich stejně nedozvím :D Teď nám začne období xmas vlogů, protože před Vánoci jsou nejdražší reklamy a nejvíc vydělávají :) Tak uvidíme jestli opět někteří, co celý rok netočí, před Vánoci opět začnou :D

    Já si taky třeba přečtu ráda knížky o kterých se hodně mluví, protože mě něčím zaujmou nebo o tom mluví holky v práci, ale čtu je třeba po 2 - 3 letech od té doby co vyšly, kdy opadne trochu ten boom okolo a jinak se zaměřuji na knihy, co mě zajímají okolo a většinou kupuji knížky podle akcí na Dobrovským :D

    Ale ještě k těm youtuberům, někteří úplně ti první to mají si myslím v hlavě dost srovnané. Třeba Jirka Král, který tedy už nenatáčí, ale využil to k vlastnímu podnikání a projektům, který mají docela smysl a když někde mluví, tak ví co chce a nebo Kovy, který řeší hodně třeba o politiku a jasně to vysvětluje tak, aby to chápaly i ty děti, což mi přijde fajn a důležité pro budoucnost nás všech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, no to víš, že začnou natáčet😁!

      Jinak já jsem myslela asi menší influencery, než ty úplně největší, myslím, že jsem se v tom docela dost zamotala🙈. Jinak Kovy a Jirka jsou šikovný. Ty z toho něco udělali i pro svou budoucnost, což je fakt super. A Kovy ještě vzdělává, a to je boží.

      Jinak s těma knihama to mam stejně, že si je půjčím třeba za 2-3 roky, kdy to opadne. Pak bohužel často zjistím, že je to kravina😂😅. Když už novinky tak od knižních blogerů, to mě pak třeba i baví, protože jsou to zajímavý kousky🙂

      Vymazat
  5. Milujem tvoj sarkazmus. :D Veľa vecí vnímam rovnako ako ty, preto z tých veľkých influencerov sledujem možno 3 baby, ale také, ktoré vo veľkej miere zostali ,,svoje". Moderní influenceri mi totiž nemajú veľmi čo dať do života, teda nepropagujú veci, ktoré by ma zrovna bavili. A hlavne, často im to ani neverím. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, děkuji🙈🖤. Jinak máš pravdu, jak jsem psala, já asi úplně nehodnotila ty největší influencery, spíš ty střední a menší. A ty, kteří mají blog 😁. A máš pravdu, taky jim často nevěřím. Někdy jsou hrozně prodejný, hlavně holky.

      Vymazat
  6. Já ti rozumím a docela se s tímhle ztotožňuju. Donedávna jsem netušila, kdo je to influencer, a předvčerejškem se mě na to s údivem zeptal přítel. Když jsem mu to vysvětlila, pobaveně se usmál společně i s ostatními kamarády na Discordu, a zase jsme dělali každej to svoje. :D
    Jsou lidi, co influencery potřebují, jinak by jich nebylo všude tolik, ale já se bez nich obejdu. Každej jsme jinej, baví nás něco jinýho a to je na tom ta sranda.
    PS: Obejdu se i bez kafe a miluju čaj. Jsi můj člověk! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 😁😁 No jo, je to takovej moderní popis někoho, kdo má větší základnu fanoušků😁.

      Jojo, potřebují. Tak to bylo vždycky. Buď lidi milovali nějaké politiky, nebo zpěváky, herce... To je takový normálka no😁🤷‍♀️.

      Yes, čaj je nejlepší :D

      Vymazat
  7. Já upřímně ani nevím, jestli úplně sleduju nějaký moderní influencery, asi jo, ale jejich tvorba mě baví. Je ale pravda, že třeba neposlouchám a nesleduju vše, co vytvoří (podcasty, videa, články..). Vždycky si taky vyzobu jen to, co chci. Občas tápu, jaký mám na to všechno vlastně názor. A tvůj článek mi vůbec nevadí, naopak :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě nejlepší, tak by to mělo být. Nebo opět, "tak by to mělo být" to je takovej kec, že jo. Ale přijde mi to nejvíc zdravý😅

      Vymazat
  8. Taky jsem občas v šoku, kdo je na instagramu za ``influencera``, za co všechno si lidi nechají zaplatit a co za nesmysly vykládají. Asi si neuvědomují, jaký vliv to může mít třeba na mladé lidi. Já nikoho z nich nesleduju, nikdy jsem nesledovala, ale občas se mi tam ukáží, bohužel.
    Sama si dělám věci, tak jak se mi líbí, co já mám ráda a co mě baví. Občas se mi zalíbí nějaký trend, ale nezahodím ho hned, jak přestane být in. V knihách se občas inspiruji, ale nijak zvlášť. Prostě, co se mi nelíbí, je mi nepříjemné a nic mi nedává, tak nesleduji a nevnímám. Držím se svého ať už je to trendy nebo ne, ale už jsem asi i ve věku, kdy to mám v hlavě jinak. Hlavní je pro mě najít si to, co mě dělá šťastnou a za tím si jít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasný, já to chápu. Taky se mi občas nějaké trendy fakt líbí. Většinou se snažím si je pořídit až po boomu, nemám ze sebe tak špatný pocit. A navíc vždy čekám, jestli to opravdu potřebuju a nechci to jen, protože to frčí😁.

      Jojo, být šťastný a "svůj" je to nejlepší!

      Vymazat
  9. Jakožto taky nesleduji populární influencery. Prostě jen to, co mě zaujme a to bohatě stačí. A než se dostanu k nějakému trendu, tak už je to hodně dlouho po boomu. :D Ani nevím, kdy naposledy jsem měla něco s trendem. ._.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je jako sleduju, to zase nemůžu kecat. Ale pořád si je musím vybírat, jinak bych to asi moc dlouho nedala. A po boomu já vždy čtu populární knihy. Když čtu během, tak mě to všeobecný nadšení dost ovlivní názor :(.

      Vymazat
  10. Ha, nějakou dobu jsem si teď dala pauzu jak od blogu, tak od instagramu... a to právě z tohoto důvodu... ne, že by mě přestali bavit ostatní, ale přestala jsem se bavit já. Začala jsem právě sklouzávat do tohoto "mainstreamu" a to hlavně výběrem knih. A tohle já přeci nejsem. U knih samozřejmě zůstanu, ale tak nějak si to chci dělat trošku jinak. Možná se zaměřit na témata, která mě zajímají a rozšířit tak svůj knižní svět... ještě nevím, ale tvůj článek mi naprosto mluví z duše a vím, že je to tak správně ;-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, někdy člověk prostě sjede k tomu mainstreamu. Ono to baví širokou veřejnost, takže blog pochytá nový čtenáře a tak, ale mě to asi neba. Neřikam, že mě nebaví některý populární věci, to bych lhala. Ale nejedu úplně každej trend na sílu :D.

      Jsem ráda, že sis to takhle hezky rozmyslela, Roni. Jsi správňácká holka❤

      Vymazat
  11. Souhlas, souhlas... já jsem tímhle způsobem přestala sledovat strašně moc lidí - knižních blogerů, instagramery zaměřující se na zdravý životní styl - protože jsou všichni vegani a nakupují v DM a mě to nebaví. A všichni fotí zářivé fotky a přesně jak říkáš - dělají to samé, cestují na stejná místa, čtou stejné knihy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, máš pravdu. Jsou fakt jako přes kopírák jen aby zaujaly většinu lidí. Já to na jednu stranu chápu, chtějí fame a je to jednoduchý. Ale i tak si vážím lidí, co to dělají trochu jinak. A to může být i ten způsob psaní.

      Protože já nemůžu říct, že nikdy nic "populárního" nedělám. To bych fakt lhala a dělala ze sebe někoho jiného. Ale fakt mě baví, když tomu člověk dá nějakou třešíňku.

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.