RECEPT♥: Domácí Makové mléko

26.7.17

Ahoj♥!
Tak jak se pro dnešek máte? Já se mám dobře. Plánuji dovču u moře, kde jsem nebyla od 15 let (mně je 22 let), takže mám hrozně velkou radost! Úplně neuvěřitelnou♥. 
A na co se to dneska vrhneme? Na domácí makové mléko♥.
Domácí mléka jsou strašně jednoduchá. Není snad nic lehčího na přípravu, takže proč kupovat drahá z obchodu, která jsou nacpaná bůhví čím? Podle mě je to zbytečné, pokud zrovna nenajdete nějaké doopravdy fajn a máte na něj chuť:)!

Co potřebujete
Mák - cca 100 gramů 
Voda - cca 700 - 800 ml
Mixér - tyčový, normální,...
Sítko - nebo plátýnko, utěrka,...

Návod
Doopravdy to není nic složitého.
Odměříte si 100 gramů máku a 700-800 ml vody. Množství vody ovlivní výslednou hustotu a chuť.
Vodu dáme do vysoké nádoby nebo mixéru a přisypeme mák. 
Necháme nejlépe přes noc odležet. 
Poté, co jsme nechali namáčet mák cca 6-8 hodin, začneme mixovat. Já zkoušela jak ponorný mixér, tak i stolní vysoký a oboje je možné. Stolní vysoký je však praktičtější, protože vodu s mákem necháte rovnou uvnitř a můžete hned mixovat.
Při mixování si můžete všimnou, že voda začne být mléčná. Toho se nebojte, je to normální proces. Mixuji přibližně 4 minuty na nejvyšší otáčky/nebo déle na menší.
Po domixování stačí přes síto přecedit. Pokud budete používat plátýnko nebo utěrku, tak se ujistěte, že jste to neprali v prášku nebo aviváži. Vždy jen v rukách!!
A následně lze konzumovat!




A proč, že bychom měli pít makové mléko?
Mák je plodina, která obsahuje 20% velmi kvalitní bílkoviny 42% nejlepšího tuku. Kromě vysokého obsahu vápníku je mák ještě významným zdrojem zinku a také obsah hořčíku a železa není malý.
Pro oslabenou slinivku je makové mléko velmi dobře stravitelné. Je to levný zdroj přírodního vápníku a v této podobě nezatíží trávení, protože oslabená slinivka mák ve velkém množství nesnáší. Zdroj: http://www.varimezdrave.cz/makove-mleko/

Doufám, že někdo z Vás vyzkouší a svými výsledky se pochlubí. Nebo můžete napsat, jak Vám makové mléko chutná, třeba i z obchodů:).
Přeji dobrou chuť♥

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.