Bullet journal aneb do roku 2019 s krásným diářem I TVOŘENÍ

3.1.19

Ahoj všichni:).

Dnes jsem se rozhodla, že rok 2019 bude rok plný změn.

Ne dělám si srandu, nic si radši moc neplánuju. Ale rozhodla jsem se, že si vytvořím svůj vlastní diář.
Zní to nádherně, ale je to sakra těžký. Hlavně, když jste superkritický a víte, že přijdou chvíle, kdy se budete proklínat:D. Chci si pořídit obyč "diář" s tečkama nebo práznýma stránkama - to se ještě uvidí.

Proč jsem si neudělala vlastní diář v letech minulých?
1. Nesnáším psaní
2. Píšu jako prase
3. Neměla jsem důvod
4. Neměla jsem správný potřeby
5. Nebyla motivace

Změnilo se něco?
1. Pořád nemám ráda psaní
2. Stále píšu jako prase a je to ještě horší
3. Důvod je ten, že na sebe chci být pyšná a být více kreativní
4. Mám spoustu nálepek, papírků, fixek a spousta toho ještě přijde
5. Youtube je mojí motivací - všechny ty nádherné diáře mě uchvátili
6. Chci se naučit kaligrafii
7. V roce 2018 jsem si svůj minidiář hodně zdobila a milovala to!

Skoro to zní, že jsem ztracený případ, ale já si věřím. No a protože jsem si už nakoupila nějaké potřeby z Aliexpressu, tak už musím :D.

Videa, který mě uchvátily

Tohle bylo první video, který mě cvrnklo do nosu. Retro, krásný, úžasný. Slečna dělá poprvé bullet journal a má ho nádhernej.

Super nápady od slečny, která se kreativní tvorbou zabývá už déle. Diář si tvoří hodně minimalisticky - černobíle. Určitě se podívejte i na její jiná videa. Třeba tohle, kde si  celkově připravuje diář na rok 2019 → úžasný nápady, jak si vše inteligentně roztřídit.

Slečna je taky nováček, ale diář se jí moc povedl. Občas si stěžuje, že není spokojená, ale já si myslím, že to je zbytečný. Nechápu, jak se jí na první pokus tak hrozně moc povedl:D... Určitě se u ní inspiruju.

Hodně dlouhý (21 minut) video, kde v reálném čase uvidíte snad vše, co potřebujete. Dostanete hodně rad a tipů. Slečna má velice jednoduchý diář plný jemných barev. Pro začátečníky super, protože tam nemá extra složité kresby, který by vás mohly odradit. 

Co mě naprosto uchvátilo bylo to, co slečna dělala hned na začátku videa. Naprosto úžasně ozdobila nápis 2019. Vůbec ty čísla nenapsala, ale "obkreslila" kytičkama a vzešlo jí z toho něco naprosto uchvátnýho. Fakt se podívejte. Není to zas tak náročný a vypadá to božsky. Její video je hodně kytičkový, takže pokud máte rádi přírodní vzory, tak je přesně pro vás.

No a tady už jsem se rozhodla na 100 %. Chci se naučit kaligrafii, protože to není zas tak náročný, ale vypadá to luxusně a elegantně.


Co jsem si koupila

Protože do začátku nechci utrácet moc peněz, tak jsem využila svého milovaného Aliexpressu. Už nějakou dobu mam z Ali fixy a ty jsou naprosto boží. Je jich hrozně moc a nevysychají a jsem fakt spokojená. Stejně tak různý nálepky, lepíky... Koupit se samozřejmě všechno dá i u nás. Budete to mít doma dřív a ještě podpoříte český trh. Doporučit můžu např. sevt.czTiger (má teď super diáře a fixy) a nebo potreby-pro-skoly.cz.

Netušila jsem, že to existuje, ale je to boží a nutně to potřebuju. Nádherný druhy razítek - obrázky, písmenka, texty,... Všechno jen po použití otřete a používat snad do konce života. Podle mě se to následně dědí v rodině:D...
Trochu mě rozčiluje, že za takovou věc chtějí tolik peněz:D. Je možný použít nejspíš cokoliv průhlednýho - sklo, plexisklo... Já si asi koupím 7x7 cm. Ještě jsem našla tenhle odkaz - mají levný velký velikosti (10x10), tak možná koupím zde. Akorát nevíte, co přesně kupujete, nemají to popsaný. 
Edit: Nekoupila jsem žádný držák, stačí průhledné pravítko a razítka na tom krásně drží. Takže můžete své drahé peníze ušetřit:D!
Abych měla s čím tiskat. Mají i zlatou a stříbrnou barvu.

Dobrá cena za 10 různých barev. Hodnocení skvělé.
To je zajímavé, uvidím, jestli to využiju. Koupila jsem S a M.

Tyhle nálepky jsou super, protože si podle nich můžete otevřít diář na správném měsíci - nápis vykukuje.

Já si ho nekupuju, ale třeba se někomu bude za 100,- líbit. Já si asi dojdu koupit někde v Praze:).


Facebook skupina
Pokud se chcete inspirovat v české skupině, tak doporučuju Planner Lovers CZ.

Pinterest
Ještě vám se házím Pinterest a inspiraci z něj. Najdete tam spoustu tipů a triků, jak si vlastní bullet journal vytvořit. Věřim, že se vám určitě něco zalíbí. Udělala jsem si i vlastní nástěnku - zatím je toho málo, ale třeba se vám šikne.

Fotoinspirace


Zdroj: Pinterest

To je zatím vše. Budu se snažit postupně sepisovat vše, co se vytváření diáře týká. Recenze toho, co jsem pořídila, dekorování a tak dále.

Co vy? Vytváříte si vlastní diář? Máte nějaké tipy a triky? Dost mě to zajímá:).
Krásný zbytek roku♥. EDIT: Teď už krásný celý rok 2019:D!

You Might Also Like

14 komentářů

  1. O Bullet journalu přemýšlím už nějaký ten pátek, na Pinterestu mám taky celou nástěnku, ale nikdy jsem se k tomu nedokopala. Jsem toti,ž, jak sama píšeš, hodně kritická a nespokojím se jen tak s něčím. Naopak, budu na sebe naštvaná, když to nebude tip top! :D A proto zůstávám u klasického diáře, který mi slouží jako deníček, kam si maluju, lepím a tvořím kaligrafické nadpisy a jsem takhle spokojená! :D :)

    LifestyleBirdie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, ta přehnaná sebekritika často člověka drží dál od nějakého jeho "snu". Někdy je to ale škoda, protože se člověk zase naučí něčemu novému a trochu zabojuje proti sobě samé. Já se s tím totiž snažím bojovat - život o sebekritice není. Samozřejmě sebereflexe je důležitá, ale nesmí se to přehánět:D.

      Jinak klasický diář je super, protože člověk má i tak dostatek možností, jak ho vylepšit. Obdivuju, že si sama děláš kaligrafické nápisy, už se moc těším, až začnu i já sama:).

      Vymazat
  2. Pokus č. 3 :D Nálepky na rozdělení měsíce jsou supr, nikdy jsem nic takového neviděla :) Diáře bez linek jsem koupila v Tigeru - pro případnou inspiraci :) Není to jednoduché, ale určitě to stoji za ten čas. Co se týká chyb, tak mě to zpočátku také mrzelo a vadilo, ale vždy se to dá zachránit a hlavně chyby jsou lidské.. Zatím se mi nepodařilo vytvořit diář bez chyby :D Co se dá dělat.. Tak přeji hodně štěstí ve vytváření :)
    Lucka Stefani

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně komentář přišel:D!

      Jo ty nálepky jsou fajn, aspoň to má člověk rozdělený a rovnou může otevřít diář na aktuálním měsíci. Jeee, Tiger, proč mě to nenapadlo! Moje sestřenka tam dělá vedoucí a já tam furt lezu, ale tohle mě nenapadlo:D! Moc děkuju, musím se tam podívat. Ještě jsem přemýšlela nad tím tečkovaným, protože nejsem schopná namalova ani rovnou čáru, ale uvidím, co najdu.

      Joo přesně chyby jsou lidský a člověk se třeba pak může ohlédnout a mít radost, že se zlepšuje a jde mu to líp a líp. Já si to samozřejmě nějakou chybkou nenechám pokazit:D!

      Moc děkuju a krásný víkend:).

      Vymazat
  3. wau veľa šťastia! niečo takéto by som mala praktikovať aj ja pri svojich požiadavkach na diár, ktoré mi nikto nevie splniť :D
    THE NOELA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je lepší se spolehnout na sebe a svojí tvorbu:D.

      Vymazat
  4. Taky mě to fascinuje, ale znám se a vím že by mě to bavilo tak jednu stránku :D
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je blbý:D. Já si věřím, že mě to bude bavit do konce:D

      Vymazat
  5. Presne takéto diáre milujem! :) Tento rok som trochu zainvestovala a kúpila si Lady Boss diár, ktorý je perfektný na plánovanie :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lady Boss diář neznám. Ale teď na něj koukám a je pěknej, ale fakt drahej:(. Já si radši koupim prázdný diář a sama si ho udělám, ale každý to má rád jinak samozřejmě:D.

      Děkuji za komentář:).

      Vymazat
  6. Bullet journal jsem začala zkoušet už v minulém roce, ale problém je, že nejsem moc zručná a neumím kreslit. :D Takže mám vždy představu, jak si to krásně vyzdobím a pak to dopadne úplně jinak. Navíc nejsem důsledná, takže jsem pár měsíců minulého roku úplně vynechala. Ale teď jsme zase s deníkem začala a pevně věřím, že to vydržím. Nepořídila jsme si žádné speciální psací potřeby, ale moc mě lákají kaligrafické fixy nebo taková pera, která se naplní vodou a slouží jako vylepšené štětce na vodovky. A taky už si strašně dlouho toužím pořídit nějakou washi pásku! Budu se k tomu muset dokopat. Moc mě baví sledovat videa, jak ostatní tvoří své diáře, je to uklidňující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si věřím, že můj první rok s BUJO zvládnu dobře a na nic nezapomenu:D. Je to skvělý tvořit třeba u filmu, ani se nanaděješ a máš toho dost hotového:D. Ale doporučuju spíš nějakou komedii, kde moc nejde o příběh. Já si právě musela pořídit tyhle blbůstky, protože mě to hrozně motivuje:)!
      Jinak ty pera mám v článku taky napsaný, viz "Štětec na barvičky na vodní bázi" - nemám moc dobrý popisovací schopnosti:DD... A ty štětcové/kaligrafické fixy jsou super, ty jsem si taky objednala z Ali:). Těším se, až přijdou. To bude zase nový tvořeníčko:D. Washi pásky mě, nevím proč, vůbec nezaujaly - nevím, čím to je, protože jsou krásný:D.

      Video bych taky chtěla natočit, ale já se hrozně opičim, takže nevim, jestli by to někoho zajímalo:DD.

      Vymazat
  7. Bullet journaly vypadají skvěle, také jsem už zhltla spoustu youtube videí, ale zatím se na něj nechystám. Raději obdivuji jejich krásné fotky. :D Tak se budu těšit, až nám ten svůj ukážeš! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to je potřeba čas. 1) Mít na to fakt čas a 2) Mít motivaci - pokud to člověk nemá, tak je možná lepší si koupit už hotový diář:). Brzo budou i fotky, už se chystám vše nafotit:).

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.