CLUBHOUSE - nová sociální síť nebo bulls*it💩? Co je to fomo a proč tam jsem😎? | ÚVAHA

23.1.21

Většina z vás asi o clubhouse vůbec neví. Já jsme do úterý taky nevěděla. Pak mi to řekla kamarádka a já to fakt nechápala. Posílají se tam hlasovky? Co to je za kravinu? Proč by mě to mělo zajímat? Další sociální síť? 

Pak mi pořád posílala zprávy, až jsem začala být zvědavá. Asi to známé FOMO. Nemyslím, že jím nějak přirozeně trpím, ale když vám o tom furt někdo mluví, tak je to těžký.

Co je to fomo

Takže, co je to ClubHouse? Jak ClubHouse funguje? Jak se tam dostanu?

Představte si Skype. Nebo Zoom. Lidé si povídají na určité téma. A teď si představte několik kontinuálně puštěných Skypů. A vy se můžete do jakékoliv přidat. Některé růmky (rooms) jsou marketingově zaměřené, další technologicky, některé psychologicky a sociologicky a další jsou prostě jen na pokec.

Zatím je v aplikaci okolo 1000 Čechů. A já bych řekla, že jakmile to bude víc jak 2000, kouzlo trochu zmizí. Jak se do aplikace dostanete? Musí vás někdo pozvat. A musíte mít (zatím) iPhone nebo iPad. Já iPhone nemám, takže díky bohu za iPad. Na druhou stranu mám dvě pozvánky, které nikomu nemůžu dát, protože to funguje na telefonním čísle. Jeden z plusů je ten, že jsem nemusela sdílet svůj telefonní seznam.

Kdo v růmce je?

  1. Moderátor - zve speakery a může někomu vypnout mikrofon a asi i vyhodit
  2. Speaker - může mluvit, když si zapne mikrofon, ale není to povinnost
  3. Posluchač - může požádat o zapojení do konverzace nebo jenom poslouchat či tiše odejít

Růmka is the new místnost

Už jsem vyzkoušela české i anglické růmky (oficiální české pojmenování místnosti) a všechny se zdály fajn. Zajímavé je, že anglicky mluvící se více zaměřují na úspěch, např. Self-made female Millionaires, Wealth Mindset, 10 Mindset Hacks for Entrepreneurs, Becoming a Master Moderator, ...

Co je to růmka

Zrovna teď poslouchám růmku s názvem Pivní neformální večer. A řeší se tu reklamy. A to je fakt super. Spoustu věcí totiž nevím, nebo si nepamatuju. Mluví tady třeba Janek Rubeš aka Honest Guide. Já, makačenko v marketingové firmě, si tohodle opravdu vážím. Nikdy nemáte dost informací, vědomostí a tipů. Někdy jsem líná se sebevzdělávat čtením, takže poslouchání těch, kteří mají marketing v malíku, vůbec nebolí. A navíc jsou tady nekonfliktní lidé. Zatím se mi ještě nestalo, že bych vycítila nenávist🙏. Edit: A protože čas plyne, jsem v růmce s názvem Influencer marketing, což mě osobně dost zajímá, jelikož dávám spolupráce blogerkám.

Ale samozřejmě jsou tady i poučné skupiny - Vietnamci v ČR, Děti a technologie, Imposter Syndrome: Jak s ním bojujete?, České školství v pololetí. Samozřejmostí jsou i snídaňové a obědové skupiny. Nejvíc lol růmka je Chlastací hra u Výměny manželek. Nic pro slabé povahy😅.

Koho jsem tady potkala zajímavého? Potěšil mě Petr Mára, Vladimír Kadlec (Vladavideos), Janek Rubeš, Dominika Lukášová, Vojta Dalekorej (WRTECH), Petr Ludwig, Sandra Kisić, Tomáš Sobel a Michael Petrus (Kreativní kreatury) a mnoho dalších. 


Jaké jsou plusy ClubHouse?

  • Setkání s podobně naladěnýma lidma
  • Komunikace za dob corony
  • Moderace růmky - moderátor vybírá lidi, kteří mohou mluvit. A ti si mohou vypnout mikrofon, pokud zrovna nechtějí mluvit 
  • Zahnání nudy
  • Pokec se "známějšíma lidma" (samozřejmě pokud vás moderátor přidá mezi lidi, kteří mohou mluvit)
  • Spousta inspirace
  • Možnost navázat spolupráci s jinými členy
  • Lze založit soukromou růmku, když si chcete pokecat na tajňačku

Jaké jsou mínusy ClubHouse?

  • V cizojazyčných růmkách se začala objevovat rasistická témata, ale funguje zde one strike policy, takže pokud vás někdo nahlásí a autoři aplikace posoudí, že jde o závadný obsah, vyhodí vás bez možnosti návratu. Všechny konverzace se nahrávají.
  • Občas se stává, že se lidé "překřikují", ale díky bohu to není časté.
  • Zatím jen pro iOS zařízení, ale časem určitě i pro Android.


Pokud vás zajímá více, přečtěte si


Takže co, má to cenu?

Za sebe můžu říct, že 100% ano. Ale chci vás ujistit, že to není pro každého. Musíte milovat mluvené slovo, jinak vás to brzy přestane bavit. Já osobně se moc ráda dozvídám nové informace, baví mě odposlouchávat "cizí" rozhovory a těší mě (tichá) socializace. Vy, co do CH chcete: Zkuste to FOMO trochu ukočírovat, může přijít zklamání.


Líbí se vám ClubHouse? Chtěli byste se tam připojit? Vidíte v této síti potenciál?

Nezapomeňte můj blog odebírat, ať nepřijdete o nové články! Na levé straně najdete widget Pravidelní čtenáři a pod ním Odebírat.

You Might Also Like

13 komentářů

  1. Tyjo, to zní zajímavě. A slyším o tom prvně.. Mě by to určitě zajímalo, ale ... nemusela bych tam taky mluvit, že ne? :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dopsala jsem to do článku :). Nemusíš mluvit, nikdo tě nemůže donutit :D. Ani když budeš jako speaker :). Je tam třeba 100 lidí, takže by to ani nešlo :DD.

      Vymazat
  2. Jako jo, zní to zajímavě, akorát nemám ten iPhone no 😂🤭 ale s těma růmkama mi to dost připomíná jeden komunitní server discord. Používají to nejvíc asi hráči počítačových her, aby mohli všichni společně mluvit a přitom hrát 😂 ale asi je to dost rozdílný. 😊

    OdpovědětVymazat
  3. O Clubhouse slyším poslední dobou furt. Na jednu stranu mě hrozně láká se přidat, protože mi právě zmiňované růmky s debatami o marketingu a podobně přijdou strašně zajímavé. Na druhou stranu to už nebude tak exkluzivní, až se to spustí pro veřejnost a myslím, že to ztratí několik levelů. Mrzí mě, že se nemůžu přidat, ale co se dá dělat:))

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna nedávno jsem uvažovala nad tím, jestli existuje ňáká nová sociální síť. Tahle vypadá zajímavě, ale nemám iPhone ani iPod, takže jestli se to časem rozšíří i na Androidy, tak by mě to možná zajímalo :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak o tom slyším prvně. A určitě by mě to zajímalo, jen musím počkat, až to bude na Androidu. :D

    OdpovědětVymazat
  6. O tom počujem prvýkrát, ale znie to fakt super. ďakujem za tip, určite sa na to pozriem.
    https://www.barsatelier.sk/2021/01/preco-je-mlm-problematicke.html

    OdpovědětVymazat
  7. O téhle sociální síti slyším poprvé, ale podle popisu to vypadá zajímavě. Každopádně pouštět se do toho asi nebudu, jelikož už i tak mi Instagram i blog žerou strašně času. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Pro mě tohle vůbec není, teď jsem to komentovala ještě u jedné holčiny a v mém okolí mám spíš spoustu lidí, co se neraději veřejně projevují. :) Za to, když si píšu s cizinci, tak ty pořád posílají hlasovky, hlavně Němci a rukašáci :D těm by se projev online líbil.

    Somethingbykate

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to by nebylo nic pro mě, zlatej xchat :D Ale nikdy neřikej nikdy, to je jasný :)

    OdpovědětVymazat
  10. Na ClubHouse v posledných dňoch neustále narážam na sociálnych sieťach a absolútne som netušila, o čo ide, tak vďaka za vysvetlenie :) Znie to celkom zaujímavo, možno by sa mi to aj mohlo páčiť :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  11. Taky tam jsem, moc to pro mě asi není, ale tak alespoň sem tam poslouchám, na mluvení nejsem :D Zatím je to na ty pozvánky, jsem zvědavá co bude dál a je opravdu škoda, že to je jen na iOS, protože většina mých kamarádek má android, tak snad to brzy rozšíří :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  12. Clubhouse mě prozatím baví. Nacházím si místnosti podle zájmu nebo podle toho, kde zrovna moderuje přítel :D Je to nové, je to tam mnoho možností k získání zajímavých informací, je to fajn! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.