Několik důvodu, proč si nedělám předsevzetí a proč je plánování lepší✨ | ÚVAHA

16.1.21

Zdravím. Nedávno jsem psala úvahu na téma "restart" na StyleBrunch a uvědomila si, že sem na blog jsem žádnou nenapsala. Je to můj nejoblíbenější formát článků. 

Nemusím se moc bát, že napíšu něco špatně, a to je super. Teda, můžu se bát, protože kdybych napsala všechna témata, který mám v hlavě, tak mě asi všichni přestanou číst 😀. Moc dobře vím, že některý mý názory jsou až moc. Hehe.

No a protože jsem nevěděla, o čem psát, nebo spíš mě zajímalo, jestli by někdo z mých čtenářů ocenil určité téma, zeptala jsem se na instagramu. Přišly mi různorodé odpovědi a taky témata, který tady bohužel moc ventilovat nemůžu 😂. Když jsem je pak ze srandy sdílela, tak mě pár lidí psalo, ať o na blog dám. NEDÁM. Ještě mě kvůli vám google zabanuje😂!

novoroční předsevzetí

Jako první téma jsem si vybrala téma "předsevzetí". Je začátek roku, každý má nějaké představy, přání, plány. Já ne. Nemám. Nikdy jsem neměla zájem si předsevzetí vymýšlet. V jejich sílu nevěřím. 

Naopak dělat si plány špatné není. Obvykle totiž zahrnují i cestu, jak je zrealizovat. To většina předsevzetí nemá. Člověk si do diáře naškrábe klasický ◾zhubnu ◾budu víc číst ◾víc vydělám ◾budu šetřit ◾začnu pravidelně cvičit. Ale udělá to? Co ho k tomu motivuje? Jen to, že si to napíše 1.1. do diáře? Ale prosimvás. To vydrží tak 5 % lidí.

Mnohem lepší je si svá přání naplánovat. Tím myslím, např. takto

zhubnu - Týdně shodím 0,5-1 kg, nebo nejlépe začnu řešit centimetry, který toho řeknou víc než váha

budu víc číst - sepíšu si seznam knih na každý týden/měsíc

víc vydělám - jak si můžu víc vydělat? Co mi přinese víc peněz? Jde do něčeho investovat?

budu šetřit - na čem nejvíc ušetřím? Možná si nedám každý den kafe, ale jen 2x týdně. Sepíši si svůj rozpočet - výdaje a příjmy. A tak dál a dál.

začnu pravidelně cvičit - dám si normální cíl, jen těžko budu cvičit 7x týdně. Spíš tak 3x. Navýšit se to dá vždy. Zkuste třeba 1x týdně HIIT, 1x týdně posilování s vlastní silou, 1x týdně běh.

týdenní plán

Další věc je to, že obecná předsevzetí na člověka hrozně tlačí. Musím něco udělat, ale nevím jak, ani co přesně. Tím začíná kolotoč bídný motivace a následnýho zklamání. A na konci roku opět prohlásíte "Už zase jsem nic nesplnila". A to je prostě smutný. Díky tomu ze sebe spousta lidi nemá radost. Dělá je to nešťastnými a zklamanými. Sorry, ale to je fakt hrozný. Jen, aby si člověk něco napsal na instagram, blog nebo papír? Nechci říkat, že to tak má každý. To určitě ne, ale co jsem tak koukala, poslouchala a četla, je to velmi častý jev.

Já nemám ráda, když na sebe lidé vyvíjí zbytečně velký nátlak. Být lepší? Super? Vzdělanější? Boží. Víc fit? Úžasný. Ale je nutný se nad tím zamyslet. A udělat si plán. PLÁN! To je to slovíčko. 

Zkuste si věci plánovat. Více se zamyslete nad tím, kolik vlastně máte času, peněz a příležitostí. Každý nemá stejné možnosti. Já pracuju z domova, takže můžu cvičit klidně 7x týdně (ale samozřejmě to nedělam). Můžete i vy? Určitě ne všichni. Proto si udělejte plán, který je zvládnete. Co třeba 3x týdně 20 minut? 

Ale nezapomeňte, že i když máte plán, neznamená to, že ho budete 100% dodržovat. Nemoc, lenost, málo času. Nikdo není perfektní, tak na to při plánování myslete.


A to je vše. Určitě bych mohla napsat víc, ale tohle už asi stačí. Mějte se krásně a PLÁNUJTE
Jak to máte vy? Věříte v předsevzetí? Co se vám za rok 2020 povedlo? 

Trochu jsem si uvědomila, že to není úplně úvaha, ale tipy. No nevadí.

Nezapomeňte můj blog odebírat, ať nepřijdete o nové články! Na levé straně najdete widget Pravidelní čtenáři a pod ním Odebírat.

🎀Instagram🎀
🔊Podcast🎶

You Might Also Like

15 komentářů

  1. Bezva článek. Moc se mi líbí ty grafiky, které text doplňují! :) Já na předsevzetí taky nehraju, spíš se chci celoročně a celoživotně soustředit na to, abych dělala věci, co mě naplňují a dělají mě šťastnou, zdravou, spokojenou atd. A tyhle věci dělat a žít kontinuálně bez nějakých dat a nátlaku. Nejsem moc organizovaný člověk. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Lucí 😍. Máš úplnou pravdu. Má to být prostě kontinuální práce na vlastních snech a potřebách. Já taky nesnáším nátlak. Ale sama si ho dělám, protože vše dělám na poslední chvíli, což znamená, že mě to brutálně tlačí :DD

      Vymazat
  2. Super článek! Souhlasím! Nejdůležitější teda otázka je "JAK?", "JAK TO UDĚLÁM?", "JAK TOHO DOSÁHNU?" Je to lepší, než si jen říct, co chci a čekat, až se to samo stane.. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Míšo😍. Moc díky za komentář. A přesně, přesně. To jsou nejdůležitější otázky, které si člověk musí promyslet, jinak příští rok bude mít předsevzetí úplně stejná 😁

      Vymazat
  3. Na předsevzetí nevěřím. Věřím v sebe a v to, že si svá přání dokážu splnit 😁 otázka je kdy... Ale každý den můžu jít ke svým snům aspoň o krůček blíž.... A to že si to napíšu do diáře mě fakt nevytrhne 🙈

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Roni. Napsat si to do diáře je to nejlehčí, co existuje. Ale ta práce, to je teprve výzva! 😁

      Vymazat
  4. Naprosto souhlasím, že mít plán je mnohem lepší. Já jsem se v minulých letech pokoušela dávat si cíle, neříkala jsem tomu předsevzetí, ale cíle. Vždy to byl ale jen bod, u něčeho to fungovalo, u něčeho ne. Zrovna dnes si plánuji nějaké ty své plány sepsat a zkusit to tímto směrem. :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak budu držet palce. Ale už v tom máš aspoň trochu zkušenost, tak to půjde určitě o to lépe :)!

      Vymazat
  5. Já si spíše také dávám také plány a tak nějak si je plním postupně, ale jsou věci, co plánuji třeba i rok dopředu (dovolenou):) Pěkný článek.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš u malé plus, Kate😁! A moc moc děkuji🎀

      Vymazat
  6. Souhlasím, že obecné výzvy se špatně plní (resp. neplní :D). Na druhou stranu, ty příliš konkrétní zase můžou vytvářet moc velký tlak, pokud to člověk přepískne. Na papíře to při vymýšlení vypadá jinak než o pár týdnů později při plnění. Takže jo, ale s rozumem. Raději si vybrat jednu oblast, do které chci opravdu investovat (ať už čas, energii, peníze...) a pořádně se na ni zaměřit.

    OdpovědětVymazat
  7. Já už moc na nějaké roční předsevzetí/plánování nejsem. Dávám si plány maximálně ohledně článků a recenzí, ale to je asi tak všechno. Zbytek nechávám osudu :)
    Jinak je článek super, naprosto s tebou souhlasím!

    OdpovědětVymazat
  8. Jediné předsevzetí, které si kdy dávám, je, že si dočtu rozečtené série. :D Ne hned, stačí jen jedna a jsem hned spokojená. :) Jinak si spíše věci plánuji do diáře, co bych chtěla udělat a kdy.

    OdpovědětVymazat
  9. Předsevzetí jsou opravdu na prd. Lepší je, jak sama píšeš, držet se menších reálných cílů a spíše než pod tlakem dělat vše s chutí. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jak říkají koučové: tvoje cíle musejí být SMART! :-D No, když se nad tím tak zamýšlím, tak ty moje nejsou SMART ani trochu. To, že neprovozuji ani předsevzetí, ani plánování, zjevně nebude náhoda :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.