Zdravé lívanečky ze špaldové mouky for dummies 🥞 | RECEPT

19.3.21

Na tenhle recept jsem dostala spoustu hezkých reakcí. A to jsem to na instastories ani nechtěla dávat, protože mi přišlo, že to nikoho zajímat nebude. A zajímalo!

Těsto mělo být na palačinky, ale já se rozhodla, že si udělám malá kolečka, takže tomu řikam lívance. Netuším, jaký je mezi tím rozdíl, kamarádka psala, že jenom v kypřicím prášku.

Lívance ze špaldové mouky

Suroviny na cca 1-2 porce

Těsto
  • 1 vejce
  • cca 250 ml mléka
  • špaldová mouka - postupně jsem přidávala, až konzistence těsta připomínala jogurt
  • Olej
  • Kamarádka mi poradila, že dávala 160 g špaldy a 200 ml mléka
Rozvařená jablíčka
  • jablko
  • skořice
  • erythritol
  • špetka soli
Jogurtová náplň
  • jogurt
  • sušený kokos

Postup

Samozřejmě záleží na tom, co vám chutná. Můžete si tam dát cokoliv. Myslím, že ta moje verze je pooooměrně zdravá. O což mi šlo. Měla jsem chuť dát si po obědě něco sladkého, tak jsem si udělala toto. Dopadlo to tak, že článek píšu v 11 hodin večer (cca 7 hodin po "usmažení") a jsem furt plná. Ani večeři si nedám.

  1. Na promíchání jsem použila shaker. Dala jsem tam vejce, roztřepala ho. Přilila jsem cca do poloviny mléko, roztřepala to. Na konec jsem přidala mouku. Kolik? Tolik, aby to vytvořilo konzistenci jako má třeba jogurt. Tekuté, ale zároveň husté. Dále můžete přidat cukr a špetku soli. Těsto jsem nechala odležet cca 15 minut. Díky tomu se vyhnete trhání. 
  2. Během čekání na těsto jsem vzala jedno jablko a nakrájela ho na kostičky. Vhodila jsem ho do menší pánvičky (klidně použijte kastrůlek), přilila cca 0,5-1 cm vody a posypala skořicí. Opět můžete přidat cukr. Nic moc se s tím nedělá, jen se to nechá rozvařit. Vždy by tam měla být voda, aby se vám to nespálilo. Navíc to udělá omáčku. Desku jsem zapla na 6 (z 10).
  3. Když už jsou jablíčka rozvařená, zapneme plotnu. Do pánve jsem nalila trochu oleje. Desku jsem zapla na 5 a nechala pánev na cca 2 minuty rozehřát. Díky tomu se vám nebudou lívance někde připalovat a někde nedělat. Teď přichází na řadu těsto v shakeru. Je to naprosto skvělý fígl, jak nemít všude okolo bordel. Dobře se to z něj do pánve odměřuje. Lepší jak naběračka. Každopádně velikost je na vás. Kydněte to buď na celou pánev, nebo udělejte, jako já, lívance. Lívance otočte, až se budou okraje odchlipovat. Trvá to chviličku. Následně je nechte opéct i z druhé strany, což trvá ještě kratší dobu. Pozor, aby se vám to nespálilo. U plotny doporučuju stát a nikam neodcházet. A taky, čím déle na pánvi smažíte, tím rychleji je to hotové, tak pozor ať poslední lívance nespálíte. Možná se ke konci pánev rozehřeje na 100 %, nevím, ale všímám si toho snad jen u palačinek 😀.
  4. Lívance jsem servírovala do sloupečku. Mezi ně jsem mazala jogurt se sušeným kokosem. Nahoru naházejte ta jablíčka a klidně tam kydněte ořechové máslo. Nebo to posypte ořechy. 
Na fotce mám dejme tomu 10 lívanečků, ale realita je taková, že mi ještě zbylo na jednu velkou palačinku, kterou jsem (s těmi jablíčky) snědla jako burrito 😂. Ideální snídaně pro dva. Pokud je teda neuděláte příteli, co žere jako prokopnutej. To se pak vyplatí ingredience navýšit.

Zdravé palačinky ze špaldové mouky

Zdravé palačinky ze špaldové mouky

Fitness palačinky ze špaldové mouky

Fitness lívance ze špaldové mouky



A to je z dnešního článku vše. Budu moc ráda, když mi dáte vědět, jestli se vám recept líbí, hodí nebo máte nějaký lepší. Já jsem naprosto spokojená a na to, že to byla hurá akce? Vynikající výsledek.

Nezapomeňte můj blog odebírat, ať nepřijdete o nové články! Na pravé straně najdete widget Pravidelní čtenáři a pod ním tlačítko Odebírat.

You Might Also Like

15 komentářů

  1. Vypadají krásně, škoda, že tuhle mouku nemůžu, jinak bych recept vyzkoušela :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě můžeš použít i jinou mouku :)! Toho bych se nebála :)

      Vymazat
  2. Už na tvém Instagramu jsem je obdivovala a ležet přede mnou, okamžitě bych se do nich pustila! :D Vypadají úžasně, mňam! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ach! ♥ No joo tohle prostě nikdy neomrzí, že? Vypadá to božsky myslím, že se ti to fakt moc povedlo. Zkusím recepty vypadá rychle a jednoduše ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Já takového manžela mám, takže já bych musela množství určitě navýšit. :-D Teda pokud by mi snědl takovou zdravou variantu. Jinak vypadají fakt skvěle. Třeba někdy udělám taky takovou hurá akci a vyzkouším je. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, naprostá dokonalost Veru ♥ Kde že to v té Praze bydlíš? Se stavím!! :D ♥ Tenhle rozvar z jablekm naprosto miluju, ale ne vždy se mi s ním chce dělat. Ale jak tu dobrotu vidím, musím se do toho pustit :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, úplně jsi mi udělala chutě! Lívance jsem neměla už ani nepamatuju :)

    OdpovědětVymazat
  7. Och mňamka. Mne sa stekali slinky už keď som ich videla u teba na IG a tu na veľkom monitore vyzerajú ešte lepšie. Určite vyskúšam, lievance a hocijaké sladké raňajky ja môžem ♥

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam vypadají dokonale a máš to krásně nafocené. Já si myslím, že také je rozdíl pouze v prdopeči :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam! Tak to si ukládám recept a hned jak se odstěhuju, snídám to denně:D

    OdpovědětVymazat
  10. Lívanečky vypadají perfektně! :) Možná je vyzkouším zítra udělat příteli k snídani!

    OdpovědětVymazat
  11. Ty lívanečky vypadají naprosto božsky. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Verčo,
    to vypadá fakt luxusně, úplně se mi sbíhají sliny:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz
    PS: zvu tě ke mně na blog, zrovna tam probíhá knižní giveaway:-)

    OdpovědětVymazat
  13. Wow to vypadá luxusně, co mi to teď v těhotenství děláš za chutě 😁

    OdpovědětVymazat
  14. Skvělý recept! Dělám podobné, ale ty moje nejsou určitě tak zdravé 😁

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.