6 kroků ke krásné pleti 🧚‍♀️ | SKINCARE

14.5.21

Ahoj, děvčata. Samozřejmě i kluci, ale ti se tu asi moc neobjevují. 

Mám pro vás otázku. Jak se staráte o pleť? Je vaše skincare několikabodová? Nebo na sebe plácnete akorát krém? 

Péče o pleť

Druhá možnost? Chyba. O pleť se musíte starat. Je to nutnost. Teď je možná v pořádku, ale za pár let? Budete litovat. 

Nebo si možná myslíte, že se o pleť staráte, ale přitom to děláte špatně. Bohužel existuje vysoká šance, že to tak opravdu je. Péče o pleť se skládá z několika bodů. Jaké jsou důležité? Čtěte dál.

Edit: Na to, jestli vaše skincare rutina za něco stojí, musíte čekat klidně i měsíc, dva. Pleť si musí zvyknout, nastartovat se a až pak se dostaví výsledky.

Alkoholy 

Podívejte se do složení výrobků, které vlastníte. Určitě by neměly obsahovat alkohol. Ale pozor, existují dobré mastné alkoholy, které se vyrábí z olejů a tuků. Pomáhají hydratovat a zabraňují vysušení. To jsou například:

  1. Caprylic Alcohol
  2. Cetearyl Alcohol
  3. Cetyl Alcohol
  4. Decyl Alcohol
  5. Isostearyl Alcohol (pozor je komedogenní) 
  6. Lauryl Alcohol (pozor je komedogenní)
  7. Myristyl Alcohol
  8. Oleyl Alcohol (pozor je komedogenní) 
  9. Stearyl Alcohol

Ty, kterým byste se měly vyhnout, protože vysuší, jsou:

  1. Alcohol
  2. Denaturated (Det.) Alcohol
  3. Alcohol Denat.
  4. Isopropyl Alcohol
  5. Methanol a Ethanol

Ale tak je to se vším. V malém množství asi neublíží, ale nesmí se to přehánět. Občas se traduje, že se mastná pleť musí vysušit, ale není to pravda. Vysušená pleť naopak začne produkovat více mazu a je to dokola a dokola...

A když už jsme u toho, tak určitě mrkněte na dráždivost povrchově aktivních látek. Vyhněte se: Ammonium Lauryl Sulfate (ALS), Sodium Lauryl Sulfate (SLS), Sodium Myreth Sulfate (SMS) , Sodium Laureth Sulfate (SLES), Sodium Lauryl Sulfoacetate (SLSA). Dlouhodobé používaní vede k vysušení a podráždění. Pro více informací si rozklikněte odkaz na začátku odstavce.

Niacinamide

Tuším, že název Niacinamid jste alespoň 1x zaslechli. A není se čemu divit. Z mého pohledu je to pro roky 2020 a 2021 naprosto zásadní složka pro naši pleť. Niacinamide aka vitamin B3 pomáhá pleti bojovat s nadměrným maštěním a rozšířenými póry. Já sama Niacinamide používám už rok a nemůžu si ho vynachválit. 

Moje pleť sice není mastná, ale občas se mi dělalo akné na bradě, čele, nad rty atd. A to se mi nechtělo akceptovat, i když to bylo většinou klasické hormonální akné. Vlastním Niacinamide od The Ordinary a od Catrice a nevidím úplně rozdíl (ale nikdy jsem to nijak netestovala). The Ordinary používá ještě zinek, který pomáhá pleť udržovat v neaknózním stavu. Určitě sáhněte spíš po TO.

Niacinamide tedy doporučuju těm, kteří mají akné, mastnou pleť a flíčky. Já si ho nemůžu vynáchvalit. Používám ho každé ráno před krémem. Pokud vám Niancinamide nesedí, zkuste se podívat na azelaic acid. Má podobné účinky.

Niacinamide na pleť

Krém (s SPF)

Nedokážu si představit den bez krému. Nanášet ho musí každý z nás, ženy, muži, děti. Ti s akné, ti s mastnou pletí, všichni! Pleť potřebuje dodat vláhu. Sama o sobě to nezvládá. Navíc, samotná voda pleť dost vysušuje. Osobně používám krém od Weleda, Holika Holika nebo Cerave. Weleda má mimochodem fakt super krémy naprosto pro všechny – pro mimčo, vás i mamku. Mám SKIN FOOD LIGHT a i po 2 měsících jeho vůni miluju. Připomíná mi čerstvé grepy.

Ale co je ještě důležitější je SPF. Noste ho. I ve dny, kdy nesvítí slunce. Vy sice žádné paprsky nevidíte, ale samozřejmě tu jsou. Proto máme světlo 😀. SPF chrání vaši pleť přes poničením a zestárnutím. 

Retinol (derivát vitaminu A)

Já retinol nepoužívám, ale štve mě to. Furt si chci koupit to od The ordinary! A ještě jsem to neudělala. Retinol má pro pleť extrémně hodně benefitů – pomáhá s vráskami, akné, fleky, ... Každý si najde to své. Kdy ho začít používat? Kdykoliv, na věku nezáleží. Každý z nás si najde benefit pro svoji pleť.

Jak retinol používat? Začněte s nižší koncentrací 2x do týdne večer. Nepoužívejte ho v kombinaci s kyselinami. Naopak si rozumí s vitaminem C a niacinamidem. A ráno naneste to SPF, ať se vám neudělají pigmentové skvrny.

Odlíčení pleti

Odlíčení

Pokud chodíte spát neodlíčené, tak nevím, co říct. Je to otřesný. Nechápu, jak to můžete udělat. Já se odličuju i nametená. Je to prostě nutnost, jinak bude vaše pleť vypadat naprosto příšerně. A ti, kteří mají pleť plnou akné, musí umývat pleť ráno i večer bez výjimky. I když nemáte tvář nalíčenou. Prostě ji oplachujte. Tečka. Ale hlavně ne produkty, který jsou plný špatného alkoholu, co z vás udělá sušenku.

Já používám Hydrating Cream-to-Foam Cleanser od CeraVe a jsem naprosto spokojená. Odlíčí make-up, řasenku, linky, stíny, … Pro ty, kteří mají pokožku v horším stavu se doporučuje CeraVe SA Smoothing Cleanser. Vynikající i na záda, pozadí (butt akné má mnoho lidí) nebo paže. Pomocné složky: kyselina salycilová, kyselina hyaluronová a niacinamide.

Jo a používejte speciální malý ručník jenom na obličej. Měňte ho každý týden.

Toner

Já používám toner zase od The Ordinary. Pomáhá pleť lehce penetrovat, díky čemu lépe „vsáknout“ účinné látky. Nějak nevím, co bych bez toho toneru dělala. U mě bombasticky redukuje jakékoliv podráždění a akné. A ano, funguje i na akné na pozadí a na pažích. Já teda nemám na pažích akné, ale keratózu pilaris. S všimla jsem si, že když se mi to trochu zhorší, tak toner skvěle pomáhá. Ale já to osobně moc neřeším, protože bych se uřešila k smrti.


To je všechno. Teda. Určitě to k pleti není vše, ale myslím, že jako základ je toho až až. Neprďte na tu pleť. Budete toho fakt brzo litovat. Pijte vodu, cvičte, pleť čistěte, jezde ovoce a zeleninu, snažte se moderovat hladinu stresu a mějte se famfárově 😍.


You Might Also Like

12 komentářů

  1. Skvělé tipy! Odličování je u mě kámen úrazu. Sice nikdy nejdu do postele s make-upem, ale pořádné čistění a péče u mě občas vázne - mám co zlepšovat. :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně fajn kosmetický článek, kde se čtenář i něco dozví, a ne jen recenze na spolupráce! Akné se mi objevilo po vysazení antikoncepce někdy po dvacítce. Byl to masakr (bolavé zánětlivé cysty i na zádech, rukách, nohou...), tím spíše, že jsem na něj v pubertě netrpěla. Už to není zdaleka tak hrozné, jak bývalo, ale stále se mi jej nepodařilo zbavit. Zjistila jsem, že se mi teď dělá hlavně ze stresu, špatného jídla a obecně nezdravého životního stylu. Kosmetika na něj nemá vliv, když používám cokoliv nedráždivého. Čištění je samozřejmě nutnost a navíc musím pravidelně hydratovat kvůli začínajícím vráskám. S kosmetičkou jsme zkoušely ledacos, i chemický peeling, kyselinky apod., ale efekt nula nula nic, tak už to tolik neřeším, pupínky zamáznu make-upem a prostě to beru jako vnější ukazatel životního stylu a tichý protest těla, že by šlo žít i lépe.

    OdpovědětVymazat
  3. Sérum s Niacinamidem a zinkem mám taky, ale od revolution, myslím, že jsou stejné :) používám ho pár dní, zatím nevidím rozdíl, ale asi to chce čas :)

    OdpovědětVymazat
  4. O plať se snažím starat co nejlépe, a odvděčuje se mi v tom, že je pěkná. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásně všechno napsané a musím s tebou souhlasit. ♥
    Hodně klientek mi řekne, že se večer neodličuje a je to pro mě úplně nepochopitelné. Tak jim vše k tomu musím polo patě vysvětlit proč, aby to pochopily a začali se odličovat za mě i klidně ráno i večer. :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký článek, mně ale připadá, že už ani Niacinamid nepomáhá ... KDYŽ jdou moje dny, tak je to katastrofa a snažit se můžu o cokoliv.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, popravdě já pořádnou skincare začala nějak řešit až tenhle rok a trochu díky COVID-19 a náhubkům. Občas se mi stane, že se prostě neodlíčím, ale to už musím být hodně pod obraz. Dřív jsem trpěla na záněty očí, tak se teď snažím si to víc hlídat, přeci jen nemoct se několik měsíců líčit mě celkem vyškolilo. Tenhle rok mám zatím nejlepší pleť, co jsem kdy v životě měla, tak doufám, že mi to vydrží. Nejvíc mě baví asi kyselina hyaluronová jako složka, na retinol a další věci si zatím netroufám a u SPF celkem tápu, protože potřebuju přírodní a moc se v tom nevyznám.

    OdpovědětVymazat
  8. Super článek, zas jsem o něco moudřejší. Mám rádost z té recenze na The Ordinary, teď jsem si udělala radost nějakými produkty tak se těíšm, až to vyzkouším. Skincare je u mě poslední rok velké téma a i když jsem nikdy netrpela na akné, na tu péči si potrpim:D

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělej článek!♥ Taky naprosto nepochopím, jak někdo může jít spát neodlíčený. Jak si psala, taky se odlíčím i když jsem na mol.. a to je co říct! :D

    http://lifeordreamidiots.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek, nedávno jsem od TO začala používat sérum na oči a Niacinamide a peeling. Možná vidím menší změnu ale to vždycky říkám, že to říká můj mozek.

    Toner používám levandulovou vodu, která je dobrá na akce a hezky osvěží. Ten gel na odlíčení od Cera ve je super! Ale taky doporučuji od Lobey odličovací mléko. :)

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  11. Moje skincare obsahuje jen pár kroků, snažím se to nepřehánět a zaměřuji se hlavně na důkladné vyčištění. Snažím se také používat přírodní produkty, ovšem teď co se pořád nosí něco na pusy, moje brada je v hrozném stavu :/

    OdpovědětVymazat
  12. Super informace.
    No, já se o pleť ve svých 34 letech stále moc nestarám. Ať si pořídím cokoliv - a tím myslím COKOLIV od krému pomalu za dva litry až po obyčejný sádlo (ehm, to ale funguje nejlíp :D), tak je to ze začátku úplně skvělý a boží a cítím se jak dvacetiletá princezna.
    No a po pár dnech trpím, hnusná, volezlá, vysušená nebo vomaštěná, prostě všechno špatně. Fakt jsem nenašla jedinou věc, co by fungovala a i s vodou kolem obličeje postupuju velmi opatrně.

    Ale teď jsem od mámy dostala nějaou chrpovou vodu a jakýsi olejíček (ha, klidně bych dělala reklamu, ale ani si to nepamatuju) a tím se ráno nastříkám, občas napatlám dvěma kapkama toho olejíčku a zatím mi to funguje už skoro měsíc. Takže mě to docela šokuje. Ale nevím, jak dlouho to vydrží a mam dojem, že je to až málem nemorálně drahý. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.