Tak tohle se mi líbí...víc jak 18 věcí, které mě v lednu zaujaly I OBLÍBENCI

1.2.19

Ahoj.

Ráda vám předávám různý tipy, triky nebo rady. A protože hrozně ráda podporuju ostatní, tak se chci podělit o zajímavé české projekty. Další, co si dnes přečtete jsou tipy na filmy, knihy, aplikace, hudbu a jiné.

Internet je plnej blbostí, takže je občas fakt super, když narazíte na něco, co vám pomůže. Nebo namotivuje či změní pohled na život. 


Ať tak, či tak, jsem ráda, že jsem si veškeré věci zapisovala do diáře a nebo ukládala do záložky "Zajímavosti" v Chromu, protože toho mám teď habaděj. Využívejte záložky, uvidíte, že už nikdy nezapomenete na nějakou tu internetovou perličku.

Tenhle článek trochu vypadá jak ten od Verči. Verča sice mojí inspirací nebyla, ale ráda její článek připomenu těm, kteří ho nečetli.

Jdeme na to.

P.S. Za žádnou zmínku nejsem placená. O všem píšu, protože mě to zaujalo.
Děti milují plyšáky. Děti si užívají předčítání knih. Proč to nespojit? Muchlinka je překrásná (občas) zlobivá chobotnička, která chce děti nenásilně seznámit s tím, jak mají správně fungovat mezilidské vztahy. Dětem rozvíjí emoční i sociální inteligenci. Muchlinka nezapomíná ani na rozvoj myšlení, tolerance či kreativního řešení problémů.

Muchlinka pochází z krásné české dílny a je zdravotně nezávadná. Šikovné české ruce jí vdechly život a ona se chce odvěčit dětem.

Dva projekty, které mě zaujaly jsou nenechtesiublizovat.cz a bezpeciproseniory.cz.

Projekt Nenechte si ubližovat je pro ženy, které nejsou ochotné tolerovat násilí a chtějí se naučit aktivně bránit. Ať už jsou to ženy, které se bojí domácího násilí nebo ženy, které se rozhodly nenechat nic náhodě např. v noci, v baru či na prvním rande, je pro ně tento projekt, jak stvořený. Braňte se, protože tím utočníka vyvedete z míry a máte větší šanci utéct bez nepříjemných následků. Nemyslete si, že se vám nebo vaší dceři nic nestane, protože náhoda je blbec a je fakt lepší se připravit dopředu. No a navíc je KravMaga super relax. Získáte sebevědomí a upustíte páru. Na webu naleznete i názorná videa v jakých situacích se můžete vyskytnout i vy (či vaše dcera!).

Druhý projekt Bezpečí pro seniory má celkem vypovídající název. Senioři jsou hrozně křehcí a často i důvěřiví, což je pro útočníky ideální situace. Přihlašte své prarodiče a uvidíte, že budou více připravení čelit jakýmkoliv útočníkům. Ať už šmejdským prodejcům či fyzické agresi doma či na ulici.
Tuhle knihu mám v audio podobě a je super-dobrá!

Skvělý, skvělý a naposled skvělý. Je to sprostý, brutálně upřímný a věřim, že spoustě lidem to může dost slušně otevřít oči. Kniha vás provede procesem, jak si uvědomit, že některý věci je lepší mít u prdele. Že nejsme všichni schopní být veleúspěšní bohatí influenceři. Že je dobrý si uvědomit, kdy jsme udělali chybu a poučit se z ní.

A hlavně, a to je moje oblíbené, že žít život (jen) pozitivně nelze. Je to lež. Pohádka. Utopie. Někdy se topíte v exkrementech a tak to prostě je. Ale je důležitý si to uvědomit a řešit to.

To, že nasadíte úsměv a najednou je všechno v pohodě? Těžko.

Kniha je strašně dobře namluvená. Ti šikovní z vás si k ní můžou najít cestu...no ne úplně legálním způsobem. A ti pocitiví jí můžou zakoupit. Samozřejmě existuje i tištěná verze, ale já si jí oblíbila v uších na procházkáchJsem hrozně nadšená z toho, že autor v podstatě popisuje můj pohled na život na kterém makám už několik let. Sama jsem byla nesebevědomá myš, která byla nešťastná ze svého života. Hnusná, tlustá, k hov... Ale už ne. Nebudu tak žít. A vy taky nemusíte.


Deset důvodů, proč se mýlíme v pohledu na svět – a proč jsou věci lepší, než vypadají 
Hans Rosling, Anna Rosling Rönnlund a Ola Rosling

Úplně upřímně vám řeknu, že jsem se zhrozila. Zhrozila jsem se nad tím kolik věcí nevíme. Všude jsou reklamy na hlad a na zkázu a otřesný stav světa. Ale víte, že svět není tak hrozný, jak se vám zdá?

Na začátku knihy je test o základních znalostech stavu světa. Už teď vám řeknu, že ho budete mít špatně. Ale nebojte, možná dopadnete o bod lépe než výherce pulitzerovy ceny nebo veleúspěšný doktor. I opice by vybrala lepší odpovědi než vy. Proč? Protože o světě nevíme skoro nic. Kniha je hrozně populární, samotný Bill Gates knihu daroval všem americkým vysokoškolským absolventům roku 2018.

Kniha vám tak trochu otevře oči a doufám, že vás potěší.


František Kotleta

Abych byla upřímná, tak lidi mi na tu knihu občas dost zírají. Na obálce je totiž žena oblečená...no spíš neoblečená do spodního prádla. Je tak jako vyvalená na zemi a působí docela lascivně.


Ale spojení Kotlety a sci-fi je prostě vynikající. Kotleta psát fakt umí. Je to zábavný příběh o zbraních, černé magii, sexu, napětí, čarodějních, zombii. Hlavní postava Tomáš Kosek a jeho přátelé řeší nadpřirozené případy, které normální policie řešit nemůže. Zaprvý by to policisté nemuseli přežít a zadruhý se veřejnost o žadném případu nesmí dozvědět.

Pokud máte radi knihy od Kulhánka, tak si Kotletu nenechte ujít.

Pro ty z vás, co jsou tak trochu nudný, to asi není. Je to pro ty, co se rádi smějou a žijou akcí a mají rádi sci-fi. Jo a je to taky často vulgární, takže prostě takový, jaký svět je.


Dynoro & Gigi D’Agostino - In My Mind ideální pařící písnička. Jak jsem jí teď pro vás hledala, tak jsem si jí zase pustila a nemůžu jí vypnout:D.
Ariana Grande - 7 rings - Arianu ráda nemám a její tvorba mě obvykle nebaví. Ale tahle písnička se mi hrozně líbí. Trochu se stydim :D.
Lord Huron - The Night We Met - písnička ze seriálu 13 reasons why. Pomalý písničky obvykne ráda nemám, ale tahle má v sobě takový zvláštní smutek...
Bach: Cello Suite No. 1 in G Major - na psaní, k učení, pro relax? Ideální. Klasická hudba je podle mě iniciátor všech mých nápadů.
Essay writing: Classical Music - odkaz na celý playlist s klasickou hudbou na Spotify. Doporučuju.



MOST - česká tvorba je podle mě dost hrozná. Nebo aspoň v poslední době, např. Ordinace, Modrý kód,... To jsou hrozný kraviny a herecký výkony na nule. Ale seriál, kde se mluví sprostě, herci jsou uvolnění a tak nějak ukazují, jaký život je? Vynikající. Seriál most je plnej sprostejch slov, arogance, povýšenosti, reality a rasismu. Není to nepřirozený a trapný, naopak chce seriál ukázat, jak to v jiných koutek ČR doopravdy vypadá a vy to třeba ani nevíte. A nebojte, je to i dobře hodnocený

Apartment 407 - četla jsem o tomhle filmu v časopise a hrozně mě zaujal. Je to o ženě, kterou unesl cizí muž. Následné 3 dny ji znásilňovavali různí muži, byla zdrogovaná a bitá. Bylo jí 24 a svět pro ní byl do té doby hezkým místem. Přišla na modelingové focení, které jí mělo pozitivně změnit život. Co je na příběhu zajímavé? Je to podle pravdivé údalosti. Co je zajímavější? Hlavní postavu hraje Frida, které se to doopravdy stalo. Fridda Farrell o svém zážitku nemluvila 10 let. Teď se však rozhodla, že natočí film a řekne to celému světu. To, že ona byla tou ženou, které se to stalo, se lidi dozvěděli až po premiéře. Tady se podívejte, co k tomu řiká ona.Já to ještě neviděla, ale naprosto mě šokovalo, že si zahrála roli uvězněné vlastně podruhé! Musím to rozhodně někde sehnat.


Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes - já na ty sériový vrahy moc nejsem. Vím, že jsou lidi, co si o tom hodně čtou a řeší to. Já ne, ale tenhle seriál mě na Netflixu fakt zaujal, protože Ted byl o dost jiný, než ostatní serioví vrazi. Byl vzdělaný, pohledný a milý. A díky tomu působil důvěryhodně. Byl to nekrofil, vrah a ženy znásilňoval a únašel. Počet obětí cca 35. Všechno byly mladé krásné studentky. Některé zdroje si myslí, že reálně zabil až 100 dívek. Seriál je hodně dobře zpracovanej. Je plnej důkazů, výpovědí a manipulace ze strany Teda.

Bird Box 
- prvně jsem to tady neměla, ale musela jsem to dopsat, protože se mi to hrozně líbilo. Sandra předvádí zase skvělej výkon, to mě nepřekvapilo. Ale ten příběh, herecký výkony všech a celková atmosféra...bomba Je to na způsob filmu Tiché místo, takže pokud se vám líbil tenhle film, tak si ho pusťte. Buď přímo na Netflixu nebo...někde jinde:D. Abych trochu přiblížila příběh, tak je o tom, jak lidé začnou páchat hromadné sebevraždy poté, co uvidí "něco divného". Nikdo neví co, každý to má jinak. Je to akční, krvavý a fakt napínavý. Nebudete se nudit ani minutu.


Orbit Jóga hele já jógu moc ráda nemám, je pomalá. Ale tahle mě teda bavila tak, že jsem si dokonce dala dvě videa za sebou. Karin je moc příjemná a cvičením vás provede tak rychle, že vůbec nestihnete postřehnout, jak čas běží. Určitě doporučuju.

Aplikace Slowly - tahle aplikace je super. Můžete si dopisovat s cizinci z celého světa. Není to ale obyčejná chatovací appka. Dopis k cizinci dorazí třeba až po X hodinách, aby reálně kopíroval vaší vzdálenost. To je na tom fajn. Napíšete a musíte čekat, než vám přijde odpověď. Učí vás to trpělivosti a hlavně (!) nepíšete kraviny, ale zajímavé otázky či zprávy, protože víte, že se k vám odpověď dostane až za několik hodin.

Roundtable vůbec nechápu, že jsem tyhle videa našla až teď. Jsou to totiž cca hodinový konverzace od kulatého stolu, kde sedí ty největší světové hvězdy. Margot Robbie, Jennifer Lawrence, Tom Hanks, Kate Winslet, Emma Stone, Nicole Kidman, Lady Gaga, Angelina Jolie, Robert Pattinson, Gary Oldman, James Franco, Willem Dafoe... fakt je jich tam spousta. Proč mě to tak zaujalo? Protože můžu vidět, jak kdo komunikuje a jaký kdo má názor. Rozhovory jsou dlouhý a témata hrozně zajímavý. Tady najdete asi všechny videa. Fakt si to projeďte a já si myslím, že najdete někoho koho máte rádi i vy a chcete ho slyšet (vidět) mluvit. Někdy herce (zpěvák) uvidíte několikrát, ale to vůbec neva.

Vše ostatní, co jsem si uložila pro leden do záložky "Zajímavé" najdete zde:). Např. blogy, tipy, triky, recepty, kosmetika, zajímavosti, motivace a nevím, co všechno. Nebojte neotevřou se všechny odkazy najednou, pouze stránka, kde si rozkliknete to, co chcete:).

Doufám, že byl pro vás článek aspoň trochu přínosný a doufám, že se tady sejdeme i další měsíc:). Co vy na to? Líbí se vám tenhle nápad? A co říkáte na moje tipy?

You Might Also Like

29 komentářů

  1. Slowly je naprosto bozi aplikace. pritel me na ni privedl a skvely :) pisu si s lidma z celeho sveta. Z noveho zelandu, Ameriky, z Britanie, Indie. odkudoliv :) je to boži.. :) libi se mi jak to ma byt pripodobneni klasickeho dopisu a nekdy cekam i tri dny nez to dojde. sice jsem pak netrpeliva :D a tesim se. :) ale o to vic si pak to cteni uzivam. navic tim cvicim anglictinu. takze za me skvela aplikace, co ma smysl :)
    diky za ty dalsi tipy, urcite me zaujaly knihy, i nektere filmy. :)
    takoveto inspirtativni clanky mam moc ráda. :)


    https://veronikahajkova.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, tak to jsem ráda, že si taky píšeš s cizinci. Mě bohužel minule napsalo x lidí a nějak nestíhám, ale už jsem zakázala nový lidi:D.

      Jsem ráda, že se ti tipy líbí a určitě budu pokračovat:).

      Vymazat
  2. Super článek, určitě v tom pokračuj! Já sepsala něco podobného,ale jsou to jen oblíbenci za leden, ty tady máš tu přidanou hodnotu!
    Panebožee, to skoro všechno znám!:D Zaujala mě aplkace Slowly, konečně je to něco mezi chatem a předraženým poštovným. :D
    Most miluju a nejvíc mě na něm baví to, že ho můžu sledovat nejen s rodiči (40), ale i s přítelem (16) a pobaví každého!
    Jinak bych ráda přidala i aplikaci Spendee, kam si aktivně zapisuji svoje příjmy a výdaje. Je fakt dobrý pocit, mít ve všem přehled. :)
    www.terainchester.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak super, jdu se k tobě hned podívat:D. No tak moji jsou taky lednovci, ale já toho hledám vždy hodně, protože vím, že si lidi rádi vybírají:D.
      Ale jak vidím, psala jsi taky o Mostu a vůbec mě nenapadlo to hledat na Spotify! To začnu sledovat:D.
      Já jsem aplikaci na útraty taky používala, ale teď už tolik ne, protože teď nějak nemám proč:D. A navíc jsem na tom byla až nepřijemně závislá, takže jsem to musela silně omezit. Každá utracená koruna pro mě byla utrpením:D.

      Vymazat
  3. Zaujaly mě ty tipy na knížky, hned jak budu mít čas ( to už si řikám několik let) se po nich zkusím podívat a začíst se:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude super. A nebo fakt doporučuju audio. Můžeš ho poslouchat při práci a nebo cestě v MHD:).

      Vymazat
  4. Verčo, díky za tipy. Film Apartment 407 zní zajímavě, i když by hodně záleželo, jak je natočený, protože na některý věci nemám žaludek... Každopádně je to dost šílený, že tam hrála sebe samu. Měj se krásně, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel jí tam znásilňovalo víc mužů a byla několikrát i zdrogovaná, takže věřím, že to asi moc hezky natočený nebude:(. Ale možná, že je dobrý to vidět v pubertě, aby si holky dávaly pozor do jakého bytu a ke komu můžou jít:(.

      Vymazat
  5. Veru díky za komentář na blog, na to kafe někdy ráda zajdu :)

    www.veronikahajkova.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. Já se musím přiznat, že mám českou tvorbu ráda, jsou to takový kravinky na odpočinek, člověk u toho nemusí vůbec přemýšlet. A Most je super, mám kamaráda, který tam žije, dokonce se v seriálu objevil ve frontě na párty na autodromu a vždycky po novém díle to s ním probírám a je zajímavý sledovat, že se to tam všechno fakt děje.

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já občas ráda lidi prudim s tou českou tvorbou:D. Asi nějakej komplex:D. Samozřejmě ať si každý kouká na co chce, že jo:). A fakt věřím, že to je úplně reálný, i režisér (myslím) říkal, že se snažili nic neměnit a ukázat vše tak, jak to doopravdy je. Což je fakt super:)!

      Vymazat
  7. Ty knihy si musím pořídit!! :D A Most je boží, je to taková kravina, až je to dobrý. :D

    wonderful-time.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuju, fakt nešlápneš ani s jednou vedle:D!

      Vymazat
  8. Most se mi libi. Povedeny:))). Bird box zajimavej, ale uz bych ho videt nemusela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne? Ty jo. A mně přišel fakt super a hlavně ten konec mě úplně extrémně okouzlil, ani nevim proč:O.

      Vymazat
  9. Děkuji za tipy na knížky! Už si některé píši na čtecí seznam:) Jinak, na Most se chci taky koukat, ale ještě jsem se k tomu nedokopala:D

    S láskou,
    ELIS MINAROVÁ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda:). Snad se ti budou líbit:). A Most je dobrá volba:D.

      Vymazat
  10. Veľmi zaujímavé tipy na knihy aj filmy, Apartment 407 rozhodne musím vidieť, ten príbeh je neskutočný, veľmi obdivujem tú ženu za to, že to dokázala akoby prežiť po druhýkrát :O Taktiež Bird Box si chcem už konečne pozrieť, keď o tom každý toľko rozpráva..:D A čo sa týka pesničiek - 7 rings a The Night We Met zbožňujem :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hustý, co? Doufám, že jí to třeba nějak pomohlo a ne přivodilo další noční můry:(. Bird Box je super, mně se celý film hrozně líbil. Snad tě nezklame:D!

      Vymazat
  11. Most! je podle mě super věc. Dokonce i dobře vyřešili trans postavu, kterou nechali hrát herečku a předaboval ji muž. Super řešení vzhledem k tomu, že trans herci u nás spíše nejsou :-)

    filmjefajn.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. A ta herečka je hrozně šikovná a má strašně hezkou postavu. Takovou zdravou a líbí se mi, jak se to nebojí ukázat:D!

      Vymazat
  12. Super tipy :) slowly mam, ale poradne jsem ho zatim nezacala pouzivat. a Most je prostě boží!
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nooo to musíš, ale pozor, aby ti taky nepřišlo x zpráv:D

      Vymazat
  13. Vďaka za playlist tej klasickej hudby, hľadám už dlhšie playlist, ktorý by mi vyhovoval :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle playlist je nádhernej:)! Hrozně uklidňuje a pomáhá při učení, psaní, tvoření...a tak.

      Vymazat
  14. Ahoj. Děkuji za tvůj komentář a na tvou otázku jsem odpověděla v dalším článku. Myslím, že by to mohlo zajímat i ostatní. :))
    wonderful-time.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  15. To je super téma na článek :) Zaujala mě hlavně aplikace slowly :D ! Líbí se mi, že to kopíruje reálný čas, kdy se dopis k někomu dostane.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.