Let's be friends aneb jak nebejt sám a mít někoho na pohřbu I MŮJ ŽIVOT

28.6.19

Ahoj. Bojím se, že tímhle článkem některé naštvu. Jestli ano, tak asi promiňte, ale nešlo to jinak, než napsat. Chtělo to ven.

Když chceš, kamarády si uděláš.


Tohle focení vzniklo při setkání s PJ z blogu Style Brunch. Je to jedna z naší podcastový čtyřky. Jestli nevíte o jakém podcastu mluvím, tak #shameonyou! Už dávno jste si měli poslechnout nějaký díl. Máme hodně zajímavé hosty i témata☝.

Každopádně tohle není promo na podcast. I když...trochu možná jo. Jen proto, že jsem se holkám ozvala, tak jsme náš podcast vznikl.

A o tom to je. Když jste po škole, tak je těžší si najít kamarády. Škola je skvělý místo na seznamování. Jen musíte chtít. A o tom to je. Chcete najít/mít kamarády? Chce to práci. Myslíte si, že k vám přijdou sami? No spíš ne. Proč by to tak bylo? Myslíte si, že jste magnet, který k sobě láká dobrý lidi?


Já jsem stydlivá. Introvert. Miluju my own time. Nechci se s lidma vídat každej den. Vyčerpává mě to. Jsem pak otrávená a štve...snad vše.

Ale když jsem osamělá nebo chci strávit volný čas s nějakou kamarádem/kou, tak mám vždy komu napsat. A není to náhoda. Já sama si buduju přátelství. Ne však takový ty pofidérní "aby se neřeklo". Nesnáším falešná přátelství. Což je ze mě asi cejtit, protože se u mě nikdo takovej nedrží😁.

Nenechávám to nikom jiném. Když je mi někdo sympatický, tak mu to dám najevo a čekám na jeho reakci. Stejně tak někomu dám najevo, že kamarádi nebudeme. Což mě chrání před dementy.


Jak si dělat kamarády, když jste na škole? 

Já si ve škole udělala kamarády vždy. Do teď s těmi lidmi udržuju kontakt. Ale jak? Prostě jsem byla otevřená a čekala, jestli si sedneme. Ne, že jsem prohlašovala, že jsou všichni debilní a že se s nima nemůžu kamarádit. Ve většině případech je ve třídě aspoň jeden normální člověk. Možná tam taky sedí sám a nemá kámoše. Tak za ním běžte. Mně se totiž někdy zná, že lidi kamarádství odmítají jen z důvodu, že se to může pokazit. Takže to radši hejtěj dřív, než to zkusej. Jo a btw, občas se mi taky stalo, že někdo koho jsem odsoudila se stal mým kamarádem. Třeba ty Kájo, ahoj😁👏!

Prostě buďte otevření a v pohodě. Možná, že působíte tak nepříjemně, že k vám nikdo přijít nechce. To se pak nedivte, že jo...


Jak hledat kamarády po škole?
Už jsem párkrát zaslechla, že je hrozně těžky najít kamarády, když už nejste na škole. Vááážně? Probůh. Proč se asi řiká sociálním sítím "sociální"? Nemyslíte, že to má důvod?

Víte, kolik kamarádek jsem poznala, jen protože jsem jim napsala na instagramu? Byly mi sympatický, tak jsem je chvilku stalkovala. Občas odpověděla na stories, napsala koment a vycítila, jestli otravuju nebo ne. A když se zdálo vše v pohodě, tak jsem jim napsala, jestli nechtějí zajít ven. A víte, že 100 % chtělo?

Lidé se chtějí setkávat. Nechte si ty kecy, že jsou lidi jen u pc nebo telefonu. To není pravda. Každý si rád najde nového kamaráda. Že dřepíte doma vy, neznamená, že je normální to projektovat do ostatních. Podle sebe, soudím tebe.

Prostě tomu člověku napište, že vám je sympatickej. Že ho zvete třeba na limču. Je léto, bavte se!

Hledat taky můžete ve skupinách na FB se stejným zájmem. Ty se k tomu přímo vybízí.

Prosím.
To, že nemáte kamarády je bohužel váš problém. Nikdo za to nemůže. Vy nechcete. Možná vás někdy někdo podvedl (mě taky), zradil nebo využil. A co jako? To zanevřete na každého?

Nenechte se zmýlit. Nejsem lidumil. Když jedu MHD ve špičce, tak jsem úplně vynervovaná a nesnáším lidi. Stejně tak nejsem ani "normální holka". Mluvim hrozně sprostě, rudnu, vypadávají mi v konverzaci slova, stydím se telefonovat, dokážu se hystericky nasrat, nejsem fanda všeho moderního, miluju horory... Ale nestydím se. Jsem upřímná a pro kamarády udělám vše, když věřím, že by to udělali i pro mě. Občas se taky chovam jako pitomec, ale když to následně vyvážíte, tak je vám většinou odpuštěno.

Převezměte otěže a najděte někoho, kdo vám sedne. To, že má jiné vlastnosti nebo povahu? No a co? Péťa, který fotila tyhle fotky je v některých věcem naprosto rozdílná. Ale mě to fascinuje. Zamilovala jsem si jí. Každá se od druhé můžeme učit. A o tom to je. Kamarádi vás formují. Je to mnohem snažší, než partner. Tolik to nebolí😁.

Mám hodně dobrých kamarádů. A jsem moc ráda. Ani tomu nedokážu uvěřit. Nevím, čím to je. A taky věřím, že jsem spoustě lidem sympatická i virtuálně. Samochvála? Hmm, možná. Ale většinou na mě lidi u kterých chci, mají asi spíš lepší názor. A to se nestane samo, prostě na ně mile reaguju a to stačí. Na nic si nehraju, nelžu, skládám poklony, píšu lichotky, zajímám se.

Stejně tak je mi ale u prdele, když mě někdo nemá rád. Nechci se každému zavděčit. Nemám na to čas a ani chuť. Mně jsou taky některý lidi nesympatický. A to je v pohodě.


Jak udělat na někoho dobrý dojem?
Prostě buďte sami sebou, přemýšlejte o tom, co děláte, buďte empatický. Nebuďte hrr, zajímejte se o druhého, ale mluvte taky o sobě. Já většinou odepsala lidi, kteří se na mě moc lepili, moc o sobě mluvili nebo neudrželi konverzaci. Když odpovídáte jednoslovně, tak to je fakt zabiják. Prostě mluvte. Nebo řekněte, že k tomu tématu nemáte, co říct. Víte kolika novým lidem jsem řekla "Já nějak nevim o čem mluvit a už si začínám připadat trapně. Musíme vymyslet nějaké téma."? Prostě buďte upřímný. Mně se práskání na svoje nedokonalosti vždy vyplatilo. Vždy se dá začít mluvit o tom, jaký byl váš dosavadní život. Co vás baví, živí, štve a tak.

To je asi vše. Kdyby vás něco zajímalo, tak mi napište. Dokonce se můžeme začít kamarádit😁. Pokud nejste mentálové, tak jsem otevřená všemu. Bohužel to vždy nemusí vyjít, ale to je život. Třeba vám řeknu, proč to mezi námi nevyšlo😁. Haha.

Sledovat mě můžete i na instagramu. A nebo vás zajímá jakého podcastu jsem součástí

You Might Also Like

37 komentářů

  1. Nejdřív musím pochválit fotky, jsou fakt úžasný! Moc Ti to na nich sluší :) Mě se daří snadno se seznamovat. Nebojím se oslovit lidi a když oni osloví mě, jsem otevřená :) Ale díky vš už mám ráda někdy mít jen tu svoji chvilku :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju. Mně se ty fotky fakt ultra líbí, přijdu si tam moc hezká😁😁. A jasný, chvilky pro sebe jsou důležitý a mám je taky moc ráda. Když mám hodně plný týden, tak se pak od lidí hodně ráda odtrhnu.

      Vymazat
    2. Moje slovní zásoba je fakt velká, jak tak koukám na poslední větu😂.

      Vymazat
  2. Předně, děkuju za tip na podcast, nevím, kde jsem poslední měsíce žila, ale podcasty jsem objevila teprve před dvěma týdny a naprosto jsem se do nich zamiloval ♥
    Já jsem ten typ člověka, který má ty svoje nejlepší kamarádky a seznamování s novými lidmi mi moc nejde. Respektivě většinou už od první věty poznám, jestli si s tím člověkem budu, nebo nebudu rozumět a jakmile vycítím, že to nepůjde, tak už dál nemám tendenci s tím člověkem udržovat kontakt.. Btw ve škole jsem přesně ten typ člověka, který si vyhlédne někoho, kdo sedí sám a přesně k takovýmhle lidem si sedám - a takhle taktika se mně už několikrát vyplatila :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, tak super. Doufám, že se ti bude líbit💕.

      To jsi asi jako já hele. Já jako nejdu ven a nezačnu s lidma úplně bez problému komunikovat. Radši si je oťukám online a pak je začnu nahánět😁. A nebo když mě někdo seznámí, tak se trochu snažím konverzaci podněcovat, když je to někdo normální. Když mi není sympatický, tak do toho nejdu. Moc energie za nic.

      Takže tě chápu a máme asi podobnou taktiku😁

      Vymazat
  3. Víš co? Jsi super. Myslím, že je málo lidí tak upřímných. Osobně moc přátel nemám. Mám dvě kamarádky a tři kamarády ( z toho jeden je můj přítel) a tím končím :D a myslím že je to tím, že se nechci s někým vybavovat každý den a málo komu to sedne. Jsem víc samotář, ale ráda chodím mezi lidi když si mě nikdo moc nevšímá :D skvělá povaha. Někteří si myslí, že jsem namyšlená, protože nemáme společné téma, ale já o politice a práci prostě u piva kecat nechci... Tvé články mi vždycky dají podnět k zamyšlení sama nad sebou. Díky za to ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, moc moc děkuju Roni. Jsi moc hodná, to mi udělalo radost❤.

      Hele, ale to málo není. Myslím, že 5 dobrých přátel je dost. Ono to rozdělovat mezi víc je občas namáhavý. Takže to si myslím, že stačí. Já jich mám asi trochu více, ale zase těch opravdu nejnejlepších samozřejmě ne. To asi ani nejde.

      Jinak já jsem občas taky ráda, když si mě nikdo nevšímá, takže tě chápu. Jo a s těmi tématy? Já tě chápu. Politika podle mě k pivu nepatří. Většinou je to spíš nepříjemná výměna názorů. Buď jste proti sobě a nebo spolu, ale stejně to není moc pozitivní konverzace😁.

      A moc díky, jsem ráda, že to tak s mými články máš🐳!

      Vymazat
  4. To je super článek! Noc pěkně se četl a je plnej pravdy. Řekla bych, že kamarádství se musí budovat oboustranně a ne jen čekat, že nás někdo bude pořád uhánět, zvát nás někam a vnucovat se.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,
    moc se mi líbí, jak jsi to napsala a vystihla. "Když se chce, všechno jde" a člověk musí být iniciativní a nebát se udělat ten krok první. Ještě jsem na škole, takže, jak píšeš, se kontakty navazují snadněji, protože jsou na každém kroku. Ale asi právě proto jsem teď hodně v navazování přátelství aktivní, nejen, abych poznala zajímavé lidi se kterými se můžeme navzájem obohatit, ale abych jednou "nevyšla ze cviku" a nezalekla se v navazování vztahů až budu ze školy venku.
    Jen přes internet jsem v navazování kamarádství trochu opatrná (ale poznala jsem díky internetu-blogu jednu úžasnou kamarádku), ale kdyby jsi se chtěla seznámit, mám blog http://naoki-keiko.blog.cz/ (prosím, neber to jako spam, tvoje nastavení vkládání komentářů mi nedovoluje vložit URL) a já si jdu teď pročíst články tvého zajímavého blogu, protože jsem tu úplně nová :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky. Děkuji za komentář, Aminko.

      Jojo, nejlepší je se naučit navazovat vztahy, co nejdřív. Pak člověk ani "nemusí" hledat nový kamarády, protože už má vybudovaná kamarádství😁.

      Můžeš vkládat URL, jen na to musíš mít správný text, pak na blogspotu přidávat jde😁.

      Já se jdu zase mrkout k tobě🙂

      Vymazat
  6. Skvělý článek plný pravdy a hlavně krásné fotky :) Já kamarádek moc nemám, jen pár těch dobrých. Většina jich po škole prchla na durhý konec republiky a v práci je kolektiv starí než já. Takže nové lidi moc nepoznávám, a když už tak právě třeba přes insta :) Vždycky uvítán, když chce někdo zajít ven :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk musí sám hledat no. Nečekat až to udělá někdo za něj😁. To je ta bolestivá část.

      A moc děkuji 🙂

      Vymazat
  7. Musím povedať, že čím som staršia tým menej priateľov mám. :) Možno je to tým, že mi záleží na tom mať skutočných priateľov, ktorí sú tu pre mňa a samozrejme svojho partnera. :) Nádherné fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dává smysl samozřejmě🙂. Skuteční přátelé jsou ti nejlepší, falešný nikdo nepotřebuje😕.

      Vymazat
  8. O mně se říká, že jsem magnet pro skvělé lidi s kterými vytvořím pevný přátelský vztah. Mám kolem sebe mnoho skvělých lidí a asi 7 z nich považuji za své opravdu blízké. A jak píšeš - samo se ty vztahy nevytvořily :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím říct, že jsem možná taky magnet. Ale stojí za tím práce a odhodlání😁

      Vymazat
  9. Pod toto všetko by som sa mohla podpísať. :D Som veeeľmi podobná! Akurát som v takej fáze, že vôbec netúžim po tom hľadať si kamarátov. Mám proste pocit, že mi stačí mojich 5, s ktorými sa poznám ešte od škôlky a šlus. :D Pričom viem, že to nie je najlepší prístup, ale takto to cítim. Inak súhlasím, že Instagram je dosť dobré médium na nadviazanie vzťahu.

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, jak řikám, 5 kamarádů je úplně v pohodě❤. Článek byl spíš mířený na ty, co nemají ani jednoho kamaráda a hrozně se diví😁. Neboj, taky se každej tejden neseznámím s x lidmi. Některý týdny nepoznám třeba nikoho nového.

      Vymazat
  10. Tak zaprvé, ty fotky jsou boží! Úplně mi přijdou takové trochu retro, jako z Pomády, pecka! <3
    Článek je taky super, naprosto s tebou souhlasím.. já jsem zatím ve třeťáku (po prázdninách už maturuju, doprdele), takže jsem ke kamarádům vždycky přišla bud ve škole, nebo jako malá na táborech a přes sport. Vždycky jsem byla součástí nějaké volejbalového a tenisového týmu, takže nebylo vůbec těžké se s někým seznámit.
    Těžší pro mě je si ty kamarády časem udržet. Všechny jsem postupně přefiltrovala a zbylo mi pár, opravdu skvělých přátel, za které bych dala ruku do ohně. Ano, mám ve třídě rovnou 27 "kamarádů", ale komu z nich bych se dokázala svěřit? Komu z nich volám, když něco není ok? Mám partičku asi pěti holek, ke kterým chovám opravdu velké sympatie a věřím, že naše přátelství vydrží dlouho. <3
    Jsem jedináče a taky introvert. Mám dny, kdy jsem fakt moc ráda sama.. píšu si blog, čtu, koukám na seriály, videa, nebo se třeba učím. Nepotřebuju být každé odpoledne a večer v nějaké společnosti, jak jsi psala, ani mě to nebaví a lidi mě postupem času začnou lézt na nervy. :D
    Podobně to máme s přítelem. Oba víme, že se máme na prvním místě a můžeme spolu být fakt často. Ale když nastane týden, kdy jsme spolu fakt v kuse, každý si najde nějakou tu jeho chvilku klidu a na chvíli se vypaří.. a tak to má být! :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu fotek, taky se mi moc líbí a mám z nich radost☝.

      A souhlasím, každý prostě nemůže být tvůj dobrý kamarád. Tak to ani nemůže být. A pokud to tak někdo má, tak má nízký nároky. A to je podle mě kravina.

      Vymazat
  11. Verunko, jsi skvělá! A horory jsi milovala už na základce 😍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si nejsem jistá, kdo to píše, ale myslím, že moje paní učitelka matematiky💕. A jooo, horory miluju už od 11 let snad🙏

      Vymazat
  12. krásny článok a fotky, ja mám pár veľmi dobrých priateľov a potom mám takých "neutrálnych" alebo ako by som ich nazvala, občas sa vidíme, pokecáme, ale nakoľko ma sklamali ako priatelia, beriem ich už len na nejakej neutrálnej rovine.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, to naprosto chápu. Já taky nechci předávat svojí energii lidem se kterými nejsem na stejné vlně. A to je dobře, člověk může energii investovat jinde a líp :)

      Vymazat
  13. Ano, člověk to má takové, jaké chce.
    Taky nejsem společenská a kdo ví co, ale bez kamarádů bych nežila.
    A jako jedna z mála rozlišuju kamarády a známé. Jako kamarády označuju jen pár lidí, těch nejlepších, o kterých vím, že tady pořád jsou a budeme spolu navždy.
    Hledat kamarády po škole je trochu náročnější, ale rozhodně ne nemožné. Vždyť konec školy neznamená, že už jenom sedíme doma. Svého nejlepšího kamaráda jsem poznala tak, že jsme přišly s kamarádkou na koncert a neměly jsme si kam sednou, musely jsme se posadit k cizím klukům. Hrozně jsem se styděla... ale nakonc se to vyplatilo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ti nerada kazila radost, ale u mě snad každý rozlišuje kamarády a známé😁. Nikdy bych neřekla, že jsou všichni lidé moji kamarádi. Zase je nepotřebuju sbírat. Stejně se dá věřit jen pár lidem😁.

      Ale přesně tak...vždy můžeš najít nějakého kamaráda a nezáleží na situaci. Prostě, když si padnete, tak si padnete. A to je super😁

      Vymazat
  14. Skvělý článek, souhlasím s tebou. Je jasný,když člověk zírá do mobilu a nikam jinam nebo se furt kabinou, že nikoho za kamaráda nepřiláká.
    Mně se osvědčilo se milé usmívat, udělat prvni krok, když bylo třeba. Protože ten někdo se většinou cítí stejně trapně. Upřímnost, není ostuda přiznat, že se stydím nebo že nevím ,co a jak. A pak komunikace. Mluvit a mluvit. O dobrém, ale i o nepříjemném. Na všech vztazích je třeba pracovat!
    Diky za článek.

    Lu Wild
    Http://az-budu-velka.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, máš úplnou pravdu🙏. Člověk se musí snažit, jinak to nejde. Díky za komentář🌸.

      Vymazat
  15. Já jsem takovej vpoho seznamovací typ člověka, takže kamarády mám. Jsem asi podobná jako ty,když mi nesednou, prostě jim to dám najevo - proč to lámat přes koleno že jo :D Jinak fotky jsou moc hezký :)!

    https://thewaybya.webriter.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, proč si v životě držet člověka, který ti nic dobrého nepřinese?

      Vymazat
  16. Fotky sú super... No a k téme článku, vždy pre mňa bolo ťažké nájsť si kamarátov, vďaka mojej sociálnej fóbii. Ale ako píšeš, tí ľudia čo väčšinou sedia sami v triede často bývajú najlepší, tak tak som sa spoznala so svojou dobrou kamarátkou!
    https://inainbratislava.wixsite.com/mysite

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jasně, kdo má opravdu sociální fóbii, tak to má těžší. To je polehčující okolnost😁. No já to řikam, někdy jsou tyhle lidi super😁! Navíc je neobletují všemožní lidé, tak se jim můžeš lépe přiblížit.

      Vymazat
  17. U mě dost lidí prošlo s kterými se dneska už nebavím. Stejně tak ze školy, nebavím se s jediným člověkem jak ze základky, tak ze střední. Pokud se náhodou potkáme, tak pár slov prohodíme, ale jsou to prostě známý ze školy. Nejlepší kamarádku jsem poznala zhruba před 12 lety na internetu a bavíme se stále i se scházíme jak jen to jde, bydlí v Českých Budějovicích a já jsem z Prahy :) Teď společně chystáme její svatbu a jdu ji za svědka. Držím si kolem sebe raději méně lidí, ale těch, kterým můžu 100% věřit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je jasný. To je podle mě zdravý proces. Každý ti prostě nemůže sednout. A někdy se ty cesty rozcházejí. Občas je to smutný, ale je lepší to ustát. Takže jo jo, chápu :)

      Vymazat
  18. Ahoj, tohle je rozhodně téma hodného vyjádření. :D I já jsem do určité míry introvert, seznamování s novými lidmi je pro mě chvílemi děsivé, když pak ale opravdu přijde na to první "ahoj" bývám první, kdo začíná konverzaci. Ale ještě před pár lety mi to dělalo výslovně potíže :D. Co se pak přátel týče, souhlasím s tvým názorem, že kdo chce kamarády, má si je hledat. I já to vnímám tak, že na to přátelství prostě musí být dva lidé, ne jeden. Nemůžeme pořád myslet, že ono se to za nás nějak zařídí a budeme mít hromadu kamarádů... Stejně tak zastávám názor, že míň dobrých přátel znamená víc, než hodně těch falešných. Člověk by si měl umět vybírat koho pustí do svého života a koho ne. Vždyť nemá cenu táhnout nějaké přátelství kterému je jednomu nepříjemné, plné lží a falešných úsměvů. Ono, mluvit se o tom dá dobře, ale kdyby ty vztahy byly v životě jednoduché, nikdo by je pak neřešil. Zaručený návod na to, jak si najít přátele podle mě prostě není. Každý člověk si to musí zvládnout sám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím se vším, co jsi napsala. Ono to prostě chce nějakou práci, ne čekat na zadku. Ale o tom je vlastně celej život.

      Vymazat

Děkuju za každý komentář♥. Moc si jich vážím💪. Na každý se snažím odpovídat🌸.